Guild Wars 2
Hmm.. might get this om jag har pengar över någon gång
jag är en tryout för supersquad
WISH ME LUCK o_o
Man kan ju tillägga att striderna även hettats till med mycket rörelse, dodge osv.
Det känns långtifrån stelt så att säga
Jo precis. Din karaktär står inte bara där och tar emot slag, utan du måste dodga/rulla undan från attacker. Sedan så finns det inte riktigt tanks eller healers.
Citat från SillyOldBat
Man kan ju tillägga att striderna även hettats till med mycket rörelse, dodge osv.
Det känns långtifrån stelt så att säga
Är det fortfarance procentbaserad combat, dvs att det bara är targetbaserad combat med %chans att få dodge, block, crit os, eller handlar det om skillshots som man själv får sikta osv?
Du måste själv rulla iväg från attacker. Samt det gamla vanliga att står du inte i range så kan du inte träffa.
Hmm.. med risk för att låta som ett tard, men det låter lite som en mix mellan Action RPG typ och regular old MMORPG kontroller. Eller har jag fattat fel?
Dodge är helt skill baserat och Timing är allt.
Så skulle jag nog kunna tycka att man kan se på det, ja
Asså, du dubbeltappar antingen WASD för att rulla åt det hållet du vill, baserat på en endurance/stamina bar som har 2 bars där 1 dodge är 1 bar, detta rechargar over time så du kan inte dodga satan hela tiden. Och range har du som vanligt i varje mmorpg.
Jag binda Dodge till scrollen på musen.
Tycker det är skönt med dubbeltap.
Nackdel med dubbeltap är när man kör jumping puzzels, har hänt ett antal gånger att jag rullat ner för kanter =(
Jag kör puzzles genom att hålla in båda musknapparna för rörelse och hoppar med space.
Citat från SillyOldBat
Nackdel med dubbeltap är när man kör jumping puzzels, har hänt ett antal gånger att jag rullat ner för kanter =(
Sjukt frustrerande!
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet