Gud, finns han?
Försökte Googla du! Hittade inget men jag kan försöka igen! Under tiden kan du svara på mitt påstående!
Citat från HampusAKAskinkan
Försökte Googla du! Hittade inget men jag kan försöka igen! Under tiden kan du svara på mitt påstående!
Hel + http://sv.wiktionary.org/wiki/gardera
Citat från BunnyBondage
absolut inte, då jag varit ateist fram till jag var runt 17-18 och fortfarande är ganska mot religion. ja och trots alla evolutionära utvecklingar finns det fortfarande människor som dödar, ljuger, stjäl. helt enkelt skadar andra på olika sätt.
och hur är det defensivt? jag ser vetenskapen som en lika stor källa av information som du, jag ser inte religion som sanning och vetenskap, df det kallas religion och inte vetenskap. men det finns saker i livet, universum som vi fortfarande inte vet så mycket om. då säger jag bara att det kanske är på detta sättet och inte det där, men jag vet inte. jag är bara villig att lyssna på alla sidor
Ja, det finns, dock så säger inte det något om själva utvecklingen av samhället.
Vi som beter oss på det sättet som är bra för samhället bestraffar de som inte följer dom reglerna som finns.
Det som är defensivt i ditt inlägg är ditt "du kan inte och jag kan inte övertala någon" påstående.
Diskutera om det som är viktigt istället för att försöka avvärja fortsatta diskussioner.
Att det finns saker som vi inte har upptäckt än säger inte något om vad som finns där.
Det är onödigt att göra ogrundade spekulationer.
Att säga "jag vet inte och det är okej, någon dag kommer vi komma fram till det" är en stor del av vetenskapliga tankesättet.
Citat från HampusAKAskinkan
HARÄ HAR VI EN SOM ÄR RESONABEL!
Vi behöver inga cheerleaders i tråden, diskutera eller gtfo.
Citat från ErikSchwartz
Citat från HampusAKAskinkan
HARÄ HAR VI EN SOM ÄR RESONABEL!
Vi behöver inga cheerleaders i tråden, diskutera eller gtfo.
ERIK! Håll käft för en gångs skull!
Har du kommit för att övertala oss om att dina godnattsagor är sanningen igen?
Eller ska du bara argumentera som ett dagisbarn och säga "För att det är så!"?
Citat från ErikSchwartz
Har du kommit för att övertala oss om att dina godnattsagor är sanningen igen?
Eller ska du bara argumentera som ett dagisbarn och säga "För att det är så!"?
Va sa jag nyss!
Det sista jag behöver idag Är ditt Förbannade tjabb!
De e söndag och jag har tråkigt och kollar in denna tråden eftersom jag inte vatt inne på länge! Tänkte kolla ifall ni hade blivit snällare här men så kommer ju du! Jag behöver nog inte säga mer för du brukar inte lyssna på mej överhuvudtaget.
In genom ögonen, in i mitt närminne och bortglömt om någon minut.
Inget att lyssna på med andra ord, jag kan gå till ålderdomshem om jag vill lyssna på gaggande.
Och din definition av snäll verkar vara något i stil med:
1.Sluta tänk.
2.Börja tro på fantasier.
3.Lev lyckligt ovetande resten av livet.
Ditt hat mot min tro är minst sagt spektakulär! För att inte glömma mej som person!
I fall du skulle träffa mej ute i Verkligheten så skulle du upptäcka att jag är inte en sån som relaterar allt till Gud! Jag anser mej själv som en trevlig liten prick! Jag skulle verkligen vilja träffa dej IRL Erik.
Och förresten så är det den "fantasin" jag väljer att tro på! Hellre de än inget! Min lilla Cyniska vän.
Kristnas missförståelse av realism som en form av hat har alltid varit roande enligt mig.
Självklart tror jag, som ateist, på inget! Vetenskap är en form av ingenting, precis som teori består av ingenting framforskat från ingenting...
Realist, inte cyniker, det är skillnad mellan de två orden.
Citat från ErikSchwartz
HampusAKAskinkan
Kristnas missförståelse av realism som en form av hat har alltid varit roande enligt mig.
Självklart tror jag, som ateist, på inget! Vetenskap är en form av ingenting, precis som teori består av ingenting framforskat från ingenting...
Realist, inte cyniker, det är skillnad mellan de två orden.
Men de ända du verkar göra är att kritisera mitt levnadssätt och allt jag tror på! Anledningen till att jag inte gör det tillbaka är att jag inte har rätt att döma för det leder ändå till inget!! Står så i Bibeln.
Och då får jag ändå passa på att de inte kan vara kul att leva som du gör! Alltid analysera allt och leva i konstant strävan efter svar när svaret finns mitt framför näsan på dej.
Jag kritiserar religion, ditt liv som religiös är en del av det.
Bo i bergen om du vill undkomma kritik.
Oh ja, det är ett helvete att vara jag!
Att vara i konstant lärande om allt som människor har upptäckt.
Kemi, fysik, astrologi, geologi, paleontologi, konst, arkitektur, gastronomi och mycket mer.
Vilket liv, vilket förskräckligt liv!
Jag önskar att det fanns något sätt som jag kunde slippa det, något sätt att glömma allt jag har lärt mig.
Att slippa vara kritisk och bara tro på det som sägs av någon gammal bok.
Har du några tips?
Att slappna av och sluta döma folk :)
Och FÖR hundra femtionde gången! det jag tror på är ingen religion! Man ska ha en levande relation med herren och inte en massa måsten då blir de religion.
Jag hoppades att du var uppmärksam nog att förstå att jag var fullständigt ironisk och njuter av mitt fria liv som ateist.
Jag dömer folk som försöker bevisa sina fantasier med bullshit och påhitt.
Jag bryr mig inte om gamla tanter som går till kyrkan för närhet och av tradition.
Varför skulle det just vara en "Han"?Det kan ju lika gärna vara en kvinna eller okönat haha. Tror inte på det hursomhellst!
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet