Gamer girls
Citat från Gamesoul
jag är grafiktönt, så grafiken är viktig i spel imo. och eftersom att tekniken och skit blir allt bättre blir även grafiken det. Med andra ord finns det mer spel som jag finner intresse i i dagens samhälle än vad det fanns för några år sen.
Synd, några av de roligaste spelen i en del genrer ur story- eller mekanik-synvinkeln är ganska dåliga rent grafiskt... (Enligt mig i alla fall)
De enda tjejer jag har SETT gamea har uppfört sig som p12er...
Blir rädd ._.
Citat från reke
Citat från Gamesoul
jag är grafiktönt, så grafiken är viktig i spel imo. och eftersom att tekniken och skit blir allt bättre blir även grafiken det. Med andra ord finns det mer spel som jag finner intresse i i dagens samhälle än vad det fanns för några år sen.
Synd, några av de roligaste spelen i en del genrer ur story- eller mekanik-synvinkeln är ganska dåliga rent grafiskt... (Enligt mig i alla fall)
jag vet, men min hjärna har på något sätt gett mig en block för't. Jag har ett otroligt stort intresse för manga dessutom, men jag har samma problem där. Är något Kasst gjort eller inte faller mig i smaken så kan jag inte läsa det hela. Och det stör mig till tusen.
När jag blir stor ska jag ha en tjej som spelar Team Fortress 2 med mig!
Tycker det är tråkigt att vissa tjejer enbart spelar för att göra sig populära hos killar.
Fast känns som att de flesta tjejerna spelar/spelat simuleringsspel!
Citat från reke
Citat från Gamesoul
jag är grafiktönt, så grafiken är viktig i spel imo. och eftersom att tekniken och skit blir allt bättre blir även grafiken det. Med andra ord finns det mer spel som jag finner intresse i i dagens samhälle än vad det fanns för några år sen.
Synd, några av de roligaste spelen i en del genrer ur story- eller mekanik-synvinkeln är ganska dåliga rent grafiskt... (Enligt mig i alla fall)
Alltså, grafik definieras ju inte enbart som hur många texturer som kan renderas på en gång, utan även som resultatet av den estetiska presentationen. Alltså kan ju ett spel vara grafiskt tilltalande, även om det inte är tekniskt avancerat.
Själv har jag alltid föredragit lite mer oldschool spel, som ex.vis Age of Empire's serierna, Heroes of Might and magic, CS, Battlefield. Finns vissa som reagerar på att man är tjej, men alla mina killkompisar brukar inte ens lägga märke till det, så w/e. Försökte få mina tjejkompisar och spela CS. Det gick väl sådär..
Citat från Gamesoul
jag vet, men min hjärna har på något sätt gett mig en block för't. Jag har ett otroligt stort intresse för manga dessutom, men jag har samma problem där. Är något Kasst gjort eller inte faller mig i smaken så kan jag inte läsa det hela. Och det stör mig till tusen.
Jobbigt... Om du vill ha coola spel som kan bryta mönstret, kolla in:
1. Starcraft och Starcraft: Brood War (min förkärlek till RTS skiner igenom från plats 1, om du inte gillar RTS ska du inte göra't)
2. Quake 3
3. Vilket Fire Emblem-spel som helst
4. Grim Fandango
5. Ultima VII
6. Fallout
7. Dungeon Keeper
8. System Shock 2
9. Gothic 2 (som för övrigt hade kunglig grafik på tiden)l
Citat från Orks
Citat från reke
Citat från Gamesoul
jag är grafiktönt, så grafiken är viktig i spel imo. och eftersom att tekniken och skit blir allt bättre blir även grafiken det. Med andra ord finns det mer spel som jag finner intresse i i dagens samhälle än vad det fanns för några år sen.
Synd, några av de roligaste spelen i en del genrer ur story- eller mekanik-synvinkeln är ganska dåliga rent grafiskt... (Enligt mig i alla fall)
Alltså, grafik definieras ju inte enbart som hur många texturer som kan renderas på en gång, utan även som resultatet av den estetiska presentationen. Alltså kan ju ett spel vara grafiskt tilltalande, även om det inte är tekniskt avancerat.
Det var inte så hon talade om grafiken då hon pratade om tekniska framsteg mer än artistisk skicklighet. Ett bra, ytterst nutida exempel (även inom teknikens snabbt utvecklande värld) är Amnesia.
jag har faktiskt funderat på fire emblem, för det vill jag spela, och fallout
har dock aldrig blivit av tyvärr. men tack !
tack, slapp förklara själv XD
Citat från reke
Citat från Gamesoul
jag vet, men min hjärna har på något sätt gett mig en block för't. Jag har ett otroligt stort intresse för manga dessutom, men jag har samma problem där. Är något Kasst gjort eller inte faller mig i smaken så kan jag inte läsa det hela. Och det stör mig till tusen.
Jobbigt... Om du vill ha coola spel som kan bryta mönstret, kolla in:
1. Starcraft och Starcraft: Brood War (min förkärlek till RTS skiner igenom från plats 1, om du inte gillar RTS ska du inte göra't)
2. Quake 3
3. Vilket Fire Emblem-spel som helst
4. Grim Fandango
5. Ultima VII
6. Fallout
7. Dungeon Keeper
8. System Shock 2
9. Gothic 2 (som för övrigt hade kunglig grafik på tiden)l
Kan bekräfta många av de där spelen för awesome, men har inte spelat Fire Emblem, System Shock eller Gothic.
Om man är lite besatt av grafik tror jag dessutom att man får oerhört svårt att spela tidiga Fallout-spel.
Till högen skulle jag dock vilja tillägga:
Populous (shamanistisk strategi med krigföring och magi), Homeworld (3-D-strategi i rymden), The Curse of Monkey Island (pek & klick á la Lucas Arts, med fantastisk humor), Baldur's Gate 2 med expansion (i min åsikt världens bästa rollspel och mitt favoritspel någonsin).
Citat från reke
Citat från Orks
Citat från reke
Citat från Gamesoul
jag är grafiktönt, så grafiken är viktig i spel imo. och eftersom att tekniken och skit blir allt bättre blir även grafiken det. Med andra ord finns det mer spel som jag finner intresse i i dagens samhälle än vad det fanns för några år sen.
Synd, några av de roligaste spelen i en del genrer ur story- eller mekanik-synvinkeln är ganska dåliga rent grafiskt... (Enligt mig i alla fall)
Alltså, grafik definieras ju inte enbart som hur många texturer som kan renderas på en gång, utan även som resultatet av den estetiska presentationen. Alltså kan ju ett spel vara grafiskt tilltalande, även om det inte är tekniskt avancerat.
Det var inte så hon talade om grafiken då hon pratade om tekniska framsteg mer än artistisk skicklighet. Ett bra, ytterst nutida exempel (även inom teknikens snabbt utvecklande värld) är Amnesia.
Beroende på utvecklarens förståelse för tekniken kan tekniska brister enkelt döljas eller förmildras, och det är definitivt värt att ha i åtanke.
Du nämnde tre spel jag inte fick med på min lista av 10 spel (då plats ett delas) - Homeworld, The Curse of Monkey Island och Baldur's Gate 2. Skulle kunna lägga till Shenmue, F-Zero X och Chrono Trigger.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet