Final Fantasy
Jag måste erkänna att jag är en nostalgibög som hatar post FFX stridssystemet.
Stridssystemet borde vara som i X fast utan random encounters.
Citat från djSataN
Jag måste erkänna att jag är en nostalgibög som hatar post FFX stridssystemet.
Hhaa tycker Square över använder turnbased. mitt personliga favvo stids system är 12:ans. Den borde användas mer. Blev besviken när jag fick köra FF13:s battle system. Vet, det ör inte klassisk turnbased, men ATB, och det är ändå för likt. Fiender ska itne ha en egen "värld" de ska vandra omrking i världen som i FF12 eller i WOW:(
Det enda turnbased som funkar är FF IX (där det iaf är långsammare ATB) och X tycker jag
Är FFXII den med Vaan osv?
Jag gillar faktiskt snabb ATB i turnbased, speciellt i FFVII & FFIX.
Men det är väl mer än vanesak, har otroligt svårt med att timea saker i FF-FFVI.
Citat från djSataN
Är FFXII den med Vaan osv?
Jag gillar faktiskt snabb ATB i turnbased, speciellt i FFVII & FFIX.
Men det är väl mer än vanesak, har otroligt svårt med att timea saker i FF-FFVI.
FF 12 är den med Vaan ja. Faktiskt ett av de bästa FF-spelen. Om man tänker på den gigantiska världen och de nästan oändligt många side questen och sånt alltså. storyn duger, replikerna och rösterna äger. karaktärerna äger. Grafiken äger. Battle systemet äger:D
Men det är nog ett spel man gillar as mycket eller inte alls tror jag dock. Jag gillar ocskå snabbt ATB. FF12 har väl egentligen ATB fast on-field (de kallar det ju ADB). Ja jo. FF IX har la inte så snabb väl?:O
Kommer inte ihåg, men jag tror att man kan ställa in hastigheten.
Tycker FFXII var lite för stort för mig, men troligen roligt om man har väldigt mycket tid över!
Citat från djSataN
Kommer inte ihåg, men jag tror att man kan ställa in hastigheten.
Tycker FFXII var lite för stort för mig, men troligen roligt om man har väldigt mycket tid över!
...vilket jag utan tvekan (tydligen) hade ;)
13 hade assköna strider ju. Det kändes som att de tagit tian och dragit en uppdatering. + att du har ju hela paradigmsystemet att hålla reda på, vilket gör att du måste hänga med i vad som händer och tänka snabbt.
Citat från chickenmcnuggets
13 hade assköna strider ju. Det kändes som att de tagit tian och dragit en uppdatering. + att du har ju hela paradigmsystemet att hålla reda på, vilket gör att du måste hänga med i vad som händer och tänka snabbt.
ja alltså allvarligt talat så har jag nog itne kört tillräckligt av FF13 för att kunna säga hur bra strids systemet är. Men jag får en känsla av att det är ganska overused (med vissa förändringar eller ej).
Tur att man ser fienderna i FF13 iaf, jjobbigt när de är osynliga som i så många tidigare FF:S
Jag längtar till FF Versus XIII, verkar ha jätte nice gameplay och battlesystem, storyn verkar bra. I want it. :c
Citat från Nue
Jag längtar till FF Versus XIII, verkar ha jätte nice gameplay och battlesystem, storyn verkar bra. I want it. :c
Förvånad över att det ej kommit ut än!!!! Är det sant att det ska påminna of Dirge of Cerberus? Alltså TPS-RPG? Vilken konsol kommer den till då??:)
Citat från iL0veMoshpits
Förvånad över att det ej kommit ut än!!!! Är det sant att det ska påminna of Dirge of Cerberus? Alltså TPS-RPG? Vilken konsol kommer den till då??:)
[/i]
Ja! Än så länge är det ju det FF spel som arbetats med längst. Vad jag vet så ska the battlesystem likna mer KH, med realtime då. Och självklart är det PS3 den kommer ut till <:
"All event scenes in Versus XIII will be in real-time, and the player will be able to play normally while they occur.[12] The player will be able to run around and perform various actions during these event scenes. Nomura has called these new types of event scenes "Real-Time Events" (RTEs) and states that their inclusion has resulted in Versus XIII having a first-person shooter-like form of storytelling rather than console RPGs.
While most RTEs will occur in the main story, there will be numerous other RTEs will be dependant on the players actions. For example, while the player makes Noctis run down a city road at night, a RTE is triggered and a billboard sign falls on the road in front of Noctis and the camera pans up to reveal a behemoth perched on top of a building. The behemoth then jumps down to the road and attacks Noctis and his allies, which seamlessly transitions the gameplay from a RTE to a battle. While in battle with the behemoth, if the player makes Noctis cross a nearby footbridge, the game will suddenly switch to another RTE and the monster will attack Noctis and cause the entire footbridge to collapse. If the player does not make Noctis cross this footbridge while fighting the behemoth then this RTE will not be triggered."
Finns så mkt som verkar nice.
Även mappen ska vara så stor, att det helt plötsligt blir väldigt nödvändigt med alternativa transporter då det skulle ta för lång tid för fots.
Citat från iL0veMoshpits
Citat från Nue
Jag längtar till FF Versus XIII, verkar ha jätte nice gameplay och battlesystem, storyn verkar bra. I want it. :c
Förvånad över att det ej kommit ut än!!!! Är det sant att det ska påminna of Dirge of Cerberus? Alltså TPS-RPG? Vilken konsol kommer den till då??:)
Den var väl fanmade?
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet