Dota 2
Citat från Alptraum
Min simpla fråga är: Vad är det som skiljer spelen åt? Men ni verkar inte kunna svara på det.
Okej.
Olika spelstilar, kan inte svara för LoL då jag inte kört det tillräckligt mycket för en noggrann analys!
Men, båda spelen (DotA 2 och HoN) är 5vs5 lagspel där man är högst beroende på sina lagkamrater (utom i public games i båda spelen, då alla kör sitt egna race och man hoppas på det bästa), båda spelen involverar strategi i både setup, taktik samt itembuilds, skillbuilds - placering i teamfights osv osv. Det finns oroligt många faktorer som är lika mellan spelen, men vad som skiljer dom åt mest är utbudet av items och heroes. Likväl hur andra spel i samma genrer skiljer sig åt.
Kolla på Starcraft och Age of Empires. Principen är densamma, du gatherar resurser, bygger byggnader som i sin tur kan bygga dig en armé så att du kan utplåna motståndarens bas. Du kan bygga försvarsbyggnader och det råder en counter-balans, dvs. pikar är bra mot hästar, roaches mot zealots. Om man förenklar båda spelen till en sådan nivå är dom exakt identiska men i verkligheten är dom två helt olika spel! Eller hur?
På samma sätt är HoN, DotA och LoL helt olika spel! Dom olika utbuden av hjältar och föremål leder till helt olika spelstiler. I DotA 2 är late-game carries otroligt populära, d.v.s. hjältar som blir bättre och bättre ju längre tiden går i förhållande till andra hjältar! Medan i HoN finns det OTROLIGT starka mid-game och ganker hjältar som ofta gör så att dessa late-game hjältar inte alltid kan resa till toppen. Skillnaden i utbudet av hjältar har lett till att när man kollar på tournaments och tävlingsmatcher i vardera spel kan man se ofta att i HoN är mid-game setups otroligt mycket mer populära än exempelvis DotA. Jag skulle säga att HoN är mycket mer fokuserat på mid-game medan DotA har ett större fokus på late-game.
Citat från Elefanton
Citat från Alptraum
Min simpla fråga är: Vad är det som skiljer spelen åt? Men ni verkar inte kunna svara på det.
Okej.
Olika spelstilar, kan inte svara för LoL då jag inte kört det tillräckligt mycket för en noggrann analys!
Men, båda spelen (DotA 2 och HoN) är 5vs5 lagspel där man är högst beroende på sina lagkamrater (utom i public games i båda spelen, då alla kör sitt egna race och man hoppas på det bästa), båda spelen involverar strategi i både setup, taktik samt itembuilds, skillbuilds - placering i teamfights osv osv. Det finns oroligt många faktorer som är lika mellan spelen, men vad som skiljer dom åt mest är utbudet av items och heroes. Likväl hur andra spel i samma genrer skiljer sig åt.
Kolla på Starcraft och Age of Empires. Principen är densamma, du gatherar resurser, bygger byggnader som i sin tur kan bygga dig en armé så att du kan utplåna motståndarens bas. Du kan bygga försvarsbyggnader och det råder en counter-balans, dvs. pikar är bra mot hästar, roaches mot zealots. Om man förenklar båda spelen till en sådan nivå är dom exakt identiska men i verkligheten är dom två helt olika spel! Eller hur?
På samma sätt är HoN, DotA och LoL helt olika spel! Dom olika utbuden av hjältar och föremål leder till helt olika spelstiler. I DotA 2 är late-game carries otroligt populära, d.v.s. hjältar som blir bättre och bättre ju längre tiden går i förhållande till andra hjältar! Medan i HoN finns det OTROLIGT starka mid-game och ganker hjältar som ofta gör så att dessa late-game hjältar inte alltid kan resa till toppen. Skillnaden i utbudet av hjältar har lett till att när man kollar på tournaments och tävlingsmatcher i vardera spel kan man se ofta att i HoN är mid-game setups otroligt mycket mer populära än exempelvis DotA. Jag skulle säga att HoN är mycket mer fokuserat på mid-game medan DotA har ett större fokus på late-game.
Tack.
Och i LoL så kör man bara på med alla gubbar som har bäst scaling med stats osv, som Moscow 5 gör.
Alla i hela universum kör LoL nuförtiden, tillochmed mainstreambrudar som kallade folk nördar om dom körde WoW eller CS en timme i veckan förr.
ok
Nej Starcraft är inte likt Age of Empires
Ja det finns likheter mellan HoN/Dota/LoL men det är fortfarande inte samma sak
Nej ArmA är inte likt BF3/CoD
Ja nu kan ni sluta diskutera
Och lyssna på Elefanton för helvete
Citat från Pizzabulle
Nej Starcraft är inte likt Age of Empires
Ja det finns likheter mellan HoN/Dota/LoL men det är fortfarande inte samma sak
Nej ArmA är inte likt BF3/CoD
Ja nu kan ni sluta diskutera
Och lyssna på Elefanton för helvete
Agreed.
Citat från Alptraum
Aha, så ni kan alltså inte erkänna att alla spelen har exakt samma objectives.
Har sett min kompis köra LoL, det enda han gör är att sitta i micen och skrika: LÅT MIG LAST HITTA NUBNABNOBN00B LOL DU SUGER BÖG
Och att man ska typ förstöra ett torn i mitten medans man köper saker
Min andra kompis som kör DotA 2 gör exakt samma sak.
Min simpla fråga är: Vad är det som skiljer spelen åt? Men ni verkar inte kunna svara på det.
din kompis är värdelös och stereotypen av svensk inom moba.
Satan vad du är efterbliven Alptraum. Din idioti finner inga gränser. Förutom att ha helt felt så är du inte det minst saklig eller konsekvent. Vad i hela helvete har tjejer som spelar LoL att göra med att Dota skulle vara en kopia på WoW.
Avlid din jävla clown.
inb4 "U MAD BRO?!?!"
Helvete. Snorunge.
http://c.steelseries.com/dota2betakey?code=suBV6Gnt betakeys osv
hahahaha var tvungen att komma in hit för att kolla hur efterbliven alptraum var hahah lyckaaaa
NU ÄGER VI MOUZ!! GOTTT
^ Streammm?
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet