Diablo III
Citat från ErikSchwartz
Jag tycker personligen att det som man fick se i betan (att det genast lades på en specifik skill och att när man lvl:ar så sker det alltid på samma sätt).
En av de roliga sakerna med den här sortens spel är ju att man kan spela flera stycken som samma klass men ändå ha vida skilda skillsets vilka komplimenterar varandra på intressanta sätt.
Klagar du på att man inte har tillräckligt mycket valmöjligheter när det kommer till skillbuilds?
Och ja.
Citat från Kthulhu
Klagar du på att man inte har tillräckligt mycket valmöjligheter när det kommer till skillbuilds?
Mer eller mindre, ja.
Skulle inte kalla det klaga, men jag är ju å andra sidan inte en fanboy.
Citat från ErikSchwartz
Mer eller mindre, ja.
Skulle inte kalla det klaga, men jag är ju å andra sidan inte en fanboy.
Jag kan förstå att det är drygt att behöva vänta för att få alla spells man vill ha, men så har det ju alltid varit. När du är 60 så har du alla spells, alla rune effekter och alla passiva. Det finns 5 rune effekter på varje skill. Och dom effekterna ändrar oftast helt och hållet på hur spellen funkar.
Jag tror att det finns nog med valmöjligheter.
Och jo, jag vet att jag är en fanboy, jag erkänner att jag glorifierar Diablo 3, mycket. Men jag älskade betan och jag kan inte säga något annat än att det dom har ändrat sedan LoD är helt awesome.
Citat från Kthulhu
Jag kan förstå att det är drygt att behöva vänta för att få alla spells man vill ha, men så har det ju alltid varit. När du är 60 så har du alla spells, alla rune effekter och alla passiva. Det finns 5 rune effekter på varje skill. Och dom effekterna ändrar oftast helt och hållet på hur spellen funkar.
Jag tror att det finns nog med valmöjligheter.
Och jo, jag vet att jag är en fanboy, jag erkänner att jag glorifierar Diablo 3, mycket. Men jag älskade betan och jag kan inte säga något annat än att det dom har ändrat sedan LoD är helt awesome.
Jag tror att du missuppfattar vad jag syftar på, jag är förmodligen väldigt oklar.
Jag undrar om det är så att man vid lvl 13 får spell 3, vid lvl 20 får spell 4 och så vidare fram tills sextio, varje gång.
Alltså att du sätter dig och lirar igenom igen och att du får exakt samma spells vid exakt samma lvl igen.
Vilket jag känner tar bort lite av det klassiska systemet att man själv väljer vad man vill lägga sina skillpoints på (I know, skillpoints finns inte i detta spel).
T.ex så kunde man som druid i Diablo 2: LoD lägga allt på en viss del av skillträdet, vilket gjorde att man vart en helt annorlunda magiker från den andra killen bredvid dig som lade allt på en annan del.
Det jag är orolig för är att alla som spela Wizard kommer ha exakt samma spelluppsättning vilket tar bort en del av känslan att man faktiskt är olika karaktärer och inte Generisk Wizard #1, Generisk Wizard #2 etc.
Så är det, här är wizards skill progression. Tex; http://eu.battle.net/d3/en/class/wizard/progression
Citat från Kthulhu
Så är det, här är wizards skill progression. Tex; http://eu.battle.net/d3/en/class/wizard/progression
Tycker att det är lite tråkigt faktiskt, men jag är väldigt glad över hur enormt många spells det fanns :D
Fast jag kommer att lira som Female Monk första gången, det var den jag började med på betan och var riktigt underhållen rakt igenom ^^
Liksom man har vad e det 5 Offensiva skills t.ex. sen kan du använda en åt gången som du har en runa på eller så det e i betan iaf o dete riktigt segt <_>
Något annat som är segt är personer som skriver som om dom vore 13-åriga småflickor som nyss börjat använda sig av Lunarstorm.
Citat från ErikSchwartz
Något annat som är segt är personer som skriver som om dom vore 13-åriga småflickor som nyss börjat använda sig av Lunarstorm.
Kärlek till dig.
Citat från ErikSchwartz
Något annat som är segt är personer som skriver som om dom vore 13-åriga småflickor som nyss börjat använda sig av Lunarstorm.
+1 som fan
taggaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!11
Citat från OndaHamstern
Baah, Diablo serien är inget riktigt rollspel och de går allt längre ifrån och klassas som rollspel.
(Sur gammal PnP gubbe som bara klagar ta det inte 100% seriöst)
ARPG är ju sällan riktiga rollspel, speciellt inte när du är van dina pnp.
Som jag fattat det så kan du välja vilken skill som helst på dina olika hotkeys. T ex endast köra offensiva spells på både 1, 2, right click och left click.
Man kan t ex köra en WD antingen med eller utan summons, och båda builds är viable.
Citat från ErikSchwartz
Jag måste säga att jag tycker det är jävligt oklart hur skillsystemet fungerar.
Kommer det var några som helst valmöjligheter när det gäller vilka skills man kan välja och vilka add-ons som man kan lägga till på varje skill?
Eller kommer det vara totalt linjärt som det som visades i Beta-versionen?
Testat Elective mode?
Spelade nyss klart betan för andra gånge, denna gången som monk. SPINDLAR ÖVERALLT
taggar tills det kommer uuut :DDd
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet