Diablo III
Citat från Kthulhu
Inte denna diskunionen igen. "Det är för lätt".
Betan är ~2% av hela spelet. Det är som att säga att det första questet i wow, där du ska döda 8 vargar är för lätt. Och att på bas av det enda questet sedan påstå att raidingen kommer vara minst lika lätt.
Och kom inte och säg att WoW raiding är lätt. För har ni dödat lk hc 25man så vet ni att det kan vara svårt, så in i helvete.
Du påstår alltså att hela spelet kommer ta flera 100 timmar att klara på bara en svårighetsgrad? :)
När man hade kommit såhär långt in i D2 så hade man sannolikt dött ett per gånger. Blood Raven var sjukt mycket svårare än Skeleton King t ex
Shit, allt guld jag tjänade ihop som Monk överfördes!
I'm rich! :D
Citat från lordkrall
Du påstår alltså att hela spelet kommer ta flera 100 timmar att klara på bara en svårighetsgrad? :)
När man hade kommit såhär långt in i D2 så hade man sannolikt dött ett per gånger. Blood Raven var sjukt mycket svårare än Skeleton King t ex
Jag sa 2% av _HELA SPELET_ det är alltså med normal,nightmare,hell och inferno inräknat. Ja jag tror att det kommer ta fler hundra timmar innan man dödat allt i inferno. Ja.
Citat från Kthulhu
Citat från lordkrall
Du påstår alltså att hela spelet kommer ta flera 100 timmar att klara på bara en svårighetsgrad? :)
När man hade kommit såhär långt in i D2 så hade man sannolikt dött ett per gånger. Blood Raven var sjukt mycket svårare än Skeleton King t ex
Jag sa 2% av _HELA SPELET_ det är alltså med normal,nightmare,hell och inferno inräknat. Ja jag tror att det kommer ta fler hundra timmar innan man dödat allt i inferno. Ja.
Fast hela spelet är ju rent tekniskt sätt allt på en svårighetsgrad, då det är samma saker man kör igenom gång på gång fast med olika svåra fiender.
Var det någon mer än jag som kände att Wizard var lite mer balanserad än t.ex monk?
Alla fiender kändes som större utmaningar och magin var inte lika kickass som Monk's attacker.
Citat från ErikSchwartz
Var det någon mer än jag som kände att Wizard var lite mer balanserad än t.ex monk?
Alla fiender kändes som större utmaningar och magin var inte lika kickass som Monk's attacker.
Håller med lite om detta. Iaf i början, innan man fick arcane orb ( heter den väl) som var bra aoe dmg.
Barbarian var även väldigt lätt att spela. bara till att cleava allting typ
Citat från lordkrall
Fast hela spelet är ju rent tekniskt sätt allt på en svårighetsgrad, då det är samma saker man kör igenom gång på gång fast med olika svåra fiender.
Jaja, sluta du spela när du klarat hela normal och klaga på hur lätt spelet är. Om du spelat diablo 2 så vet du att man kände sig jävligt cool när man dödade Diablo för första gången och att man blev våldtagen av dom första zombieserna på nightmare och den första elit packen var helt omöjlig. Nu pratar jag om FÖRSTA karaktären du gjort, utan hjälp av någon annan.
Nej diablo 2 var inte svårt på normal, ja diablo 2 var cp svårt på hell. Inferno ska vara värre, mycket,mycket värre.
Så snälla lämna diskunionen om att beta är för lätt. Vi kan sitta här och tjata på varandra hur mycket som helst. Jag håller med om att betan är lätt, men det är också de första timmarna av ett mycket långt spel. Dom flesta spelen är mycket lätt i början, så man lär sig hur man ska göra.
Citat från Jonas
Citat från ErikSchwartz
Var det någon mer än jag som kände att Wizard var lite mer balanserad än t.ex monk?
Alla fiender kändes som större utmaningar och magin var inte lika kickass som Monk's attacker.
Håller med lite om detta. Iaf i början, innan man fick arcane orb ( heter den väl) som var bra aoe dmg.
Barbarian var även väldigt lätt att spela. bara till att cleava allting typ
Beta:
Tidigare visad gameplay:
Är det bara jag som tycker att det såg bättre ut på tidigare gameplay?
Nja ser ingen större skillnad men kan ju vara för att jag är så trött att jag knappt kan hålla ögonlocken öppna.
Citat från Kthulhu
Jaja, sluta du spela när du klarat hela normal och klaga på hur lätt spelet är. Om du spelat diablo 2 så vet du att man kände sig jävligt cool när man dödade Diablo för första gången och att man blev våldtagen av dom första zombieserna på nightmare och den första elit packen var helt omöjlig. Nu pratar jag om FÖRSTA karaktären du gjort, utan hjälp av någon annan.
Nej diablo 2 var inte svårt på normal, ja diablo 2 var cp svårt på hell. Inferno ska vara värre, mycket,mycket värre.
Så snälla lämna diskunionen om att beta är för lätt. Vi kan sitta här och tjata på varandra hur mycket som helst. Jag håller med om att betan är lätt, men det är också de första timmarna av ett mycket långt spel. Dom flesta spelen är mycket lätt i början, så man lär sig hur man ska göra.
Det är så underbart att folk har så otroligt svårt att ta att alla inte älskar alla delar av ett spel de tycker om. Detta är väl trots allt en diskussion om spelet inte en "Vi avgudar och älskar allt Blizzard gör"-tråd?
Diablo 2 VAR svårt när man körde det första gången. Betvivlar ytterst starkt att du bara gick rakt in i Burial Grounds och ägde Blood Raven utan några som helst problem första gången du spelade Diablo 2.
Sen är det också roligt att det gång på gång kommer upp "ett mycket långt spel" har vi någon som helst information om hur långt spelet kommer vara? Hur långt kommer Akt 1 vara efter att man har besegrat Skeleton King t ex? Är den slut då? Eller är det någon boss kvar osv?
Betan är till för att tweaka och balansera spelet. Då är det väl jäkligt lämpligt att faktiskt påvisa spelets brister och obalansering under betan?
(Trots att Blizzard uppenbarligen skiter i det då folk som har tillgång denna helgen inte har access till betaforumet)
Act 1 är som de säger, att man ska få lära sig spelet. Det kommer inte vara några stora svårigheter. Detta kommer i senare Akter. Därför finns det INGEN anledning att sitta och klaga på obalansen i första akten.
Fast Diablo 2 hade ju en hel del svårigheter i Akt 1, och i stort sätt alla spel har svarigheter i första "delen". Varför skulle Blizzard plötsligt få för sig att ändra det?
Varför inte bara acceptera att spelet helt enkelt är för enkelt? Man behöver ju inte ens tänka. Bara springa rätt in och trycka som en galning på musen, så dör fienden.
Särskilt nu när träffarna och missarna mer är %-chans, än att faktiskt kräva skills. Jag menar, olika människor kunde ju va olika bra med samma karaktär förut, beroende på hur bra de är på Diablo II. Nu när allt är kalkulerat så är det inte samma grej.
Och ja, Act 1 i Diablo 2 var svår. Minns att man satte upp en Town Portal innan man började slåss så man kunde fly tillbaka dit.
Citat från lordkrall
Det är så underbart att folk har så otroligt svårt att ta att alla inte älskar alla delar av ett spel de tycker om. Detta är väl trots allt en diskussion om spelet inte en "Vi avgudar och älskar allt Blizzard gör"-tråd?
Diablo 2 VAR svårt när man körde det första gången. Betvivlar ytterst starkt att du bara gick rakt in i Burial Grounds och ägde Blood Raven utan några som helst problem första gången du spelade Diablo 2.
Sen är det också roligt att det gång på gång kommer upp "ett mycket långt spel" har vi någon som helst information om hur långt spelet kommer vara? Hur långt kommer Akt 1 vara efter att man har besegrat Skeleton King t ex? Är den slut då? Eller är det någon boss kvar osv?
Betan är till för att tweaka och balansera spelet. Då är det väl jäkligt lämpligt att faktiskt påvisa spelets brister och obalansering under betan?
(Trots att Blizzard uppenbarligen skiter i det då folk som har tillgång denna helgen inte har access till betaforumet)
Jag tror nog att Blod Raven är på ett ungefär lika jobbig som Leoric. Om du testar att göra en helt ny gubbe, då är du ~lvl 7 när du kommer till honom för första gången, han har 2000hp. Jag gjorde typ 20 skada per slag. Så det tog en stund att döda honom ensam.
Och dom har sagt att det är ~1/5 del av akt ett man kör i betan.
Och den mesta tweakningen har dom gjort via deras internal testing, i helgen ska dom bara stresstesta servrarna.
Och jag är en blizzard-fanboy. Ja. =)
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet