Diablo III
Hm okej, jag förstår. Och så låg APS räcker för er när ni kör? Själv har jag aldrig behövt mer toughness, så Storm har alltid känts onödig och seg. Har heller aldrig kört med Soothing eftersom det är fjuttiga ~40k/8sek.
Jag kör också FoF, med både Seize och Alacrity, Thunderfury och Solanium. Då landar jag på 5 APS, med FD. Alacrity är väl en multiplier(?), så vet inte om den ens behövs för min del. Antar att den är värd när inte FD är proccad.
Ang. mer dim returns har jag inte tänkt på, kanske byter ut den mot en Pig isf.
Så, 60% cc (Iceblink inkl.) och 5 APS.
Eller ->
70% cc med Storm (Iceblink inkl.) och 4.5 APS.
Vad genererar mest, tänker jag liksom.
Jag förstår ingenting :(
Alacrity och 1K Raiment är båda separata multipliers! (Båda dom tar din APS över Sheet APS cap, alltså ~7.2 Generator APS om du har 5 Sheet APS)
Soothing Mist kan heala otroligt mycket eftersom att den scalar med din Sheet APS. ICD är 1/APS så alltså 0.2 om du har 5APS (200k HP/s)
Svårt att säga faktiskt, ju högre base APS desto mer uptime av FD (5% proc chance) men också mer "slösad" attack speed på stats osv.
Om det skulle gå emellan att ha 4.5 APS 60% CC eller 5APS 50% CC skulle jag gå för mer crit om jag spelade med FoF, om jag spelade med CW skulle jag använda DW istället, oavsett APS/Crit så är den helt sämst för att procca globes på single target, och i stora klungor av mobs behövs globes knappt alls ändå p.ga barb som proccar globes, samt ApoC på wizard.
Om du spelar med CW är ditt mål ändå att hålla wizarden vid liv mer än att spawna globes.
Ah okey! Hade hört något liknande på Quins stream.
Men alltså, vart någonstans står det så? (Angående Soothing Mist.) Tooltipen säger ju bara 10% globe bonus. Sen nu när typ alla är para 1000+ behövs knappt heal, iallafall när man kör speeds 85-90. Men om Soothing funkar såsom du säger borde den vara bättre när man pushar, men tror många kör Desert Shroud högt upp as well.
Får testa att köra lite med Storm och se hur det känns.
Soothing Mist healar alla party members, för 40k +10% av din globe bonus per proc, alltså då som högst 5 gånger per sekund.
Desert Shroud håller dig själv vid liv, Soothing Mist håller alla vid liv!
Den enda jag behöver vara barnvakt åt är min wizard i partyt, Avoid t.ex har 530k hp, alltså healar jag lite mindre än halva hans max hp per sekund med Soothing Mist! Is gucci, I promise
Förstår ingenting vad ni pratar om :P
Letat som en idiot efter Ramaladni's Gift. vart fanns finns den? kör typ 30+ Grift på lvl 50 inte en enda dropp :P
Random drop från vart som helst nästan, bara döda vidare
Okej,
Tips på förbättringar skulle va snällt. är på jakt efter två ringar med sockets, Unity och The compase rose, samt Ramaladni's Gift... Klarar t50 utan större ansträngning. inte vågat testat högre än
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Thias-2852/hero/72116114
Ser ut såhär när jag hoppar runt och slåss
that time man
Har ni testat SMH LoN än då? :D
Skulle någon kunna länka en youtube guide på hur fan man spelar energy twister med aether walker?
Vet att jag har gear till att i vart fall kunna göra en 80 solo. Möjligtvis en aning låg paragon men förstår verkligen inte synergin i den builden.
Rankad 1:a EU kör ju dock ET solo. Rättare sagt 8 av 10 på top 10 kör ET med en combo utav twisted sword och aether walker.
Citat från DCLXVl:
Skulle någon kunna länka en youtube guide på hur fan man spelar energy twister med aether walker?
Vet att jag har gear till att i vart fall kunna göra en 80 solo. Möjligtvis en aning låg paragon men förstår verkligen inte synergin i den builden.
Samma, fast jag har iofs inte ens testat den än menneh. :D
Klanen dog efter typ tre veckor som alltid och jag vill inte speeda med randoms, har gett upp på att pusha solo också pga. bottleneckad av att jag suger på att kitea eller något
Alltså, det är inte så stor skillnad från group-setup. Istället för globes så proccar Static Discharge så du kan spamma twisters, och vid stora packs räcker det med AP on crit. Static hjälper också vid bossen. Aether har du för mobility, i och med att du inte kör med Illusionist. Vissa tenderar köra #yolo utan Static och med Furnace istället, men det känns jäevligt squishy.
Själva playstylen är typ identisk. Spamma väggar, hörn och kanter för stacks. Dö inte. Easy. (Själva playstylen dvs, inte att inte dö. That's the hard part.)
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet