Diablo III
Fick två delar igår av en snubbe jag körde med från klanen. Typ det enda sättet för mig att få skiten. )): Buriza har jag redan, och Bombardier fick jag av en white mob på normal för nån vecka sen lol.
det ska ju inte bara vara en buriza det ska vara en bra med :P
^alltid lika insiktsfull.
speaking of demon hunters tho.
"Preparation (Punishment) was creating less than ideal gameplay by encouraging the conversion of Discipline to direct DPS. The byproduct of this was Demon Hunters frequently finding themselves without their defensive or utility skills, often resulting in more frequent character death. To address this, we are reworking this rune to no longer cost Discipline, but have a 20 second cooldown.
While this change may initially seem severe, it has several major benefits we hope players will take the opportunity to explore and experiment with:
All Discipline is now reserved for defensive and utility skills, encouraging Demon Hunters to take greater advantage of these skills.
Nightstalker will feel less mandatory in conjunction with Punishment, freeing up a Passive slot in many builds.
If you choose to keep Preparation (Punishment) in your build, the cooldown corresponds with roughly how long it would take to regenerate the appropriate amount of Discipline (unless you had a large amount of Resource Cost Reduction).
Cooldown Reduction is now a more attractive stat, and this may open up new CDR-focused builds."
http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/13141214441 - source
Ingen här som har testat Chanon Bolter, eller har något tycke om den?
Diablo 1 *hands down*
lol.
"A major change is coming to Dexterity to benefit Demon Hunters and Monks. Each point of Dexterity will grant 1 point of Armor instead of Dodge chance. Dodge isnt as reliable as Armor or Resistances and doesnt protect you from some of the most dangerous monster affixes like Plagued or Thunderstorm. In light of this buff, the existing passives that grant 30% of your Dexterity as Armor (Seize the Initiative and Awareness) will be completely redesigned."
tror fan dom kommer göra om OWE nu, eller så kommer monks bli totalt odödliga.
vilket i och för sig skulle behövas, tar ju typ en halvtimme att ha ihjäl mobs som monk så att inte kunna dö underlättar ju
så ... dodge kommer tas bort helt ur spelet antar jag? :v
Citat från unsterblich:
så ... dodge kommer tas bort helt ur spelet antar jag? :v
börjar se ut som det tbh.
större delen av alla dodge baserade grejer på majoriteten av klasserna försvann ju med RoS (barbs hade ju en hel del), nu ryker de från dex klasserna också.
blir inte förvånad om alla % dodge buffs på monk blir omdesignade också.
haha fanns visst redan info om det.
http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/13182188100
"Second, One With Everything is being replaced with a new passive called Harmony. Harmony allows 30% of your single elemental resistances from items to apply to all elements. "
Fick 5/6 utav hade igår på min HC WD. Nu är frågan, borde jag köra % haunt/locust swarm damage eller köra fullt ut på thoughness? +% brukar typ alltid vara givet, men blev konfunderad då skillsen redan gör shitloads med damage.
Edit; samt hur mycket CDR bör jag ha?
Kör en dubbelpost. Men. Fallen lunatics aka suiciders, dem ska väl knappast explodera direkt? Brukar dem inte stå vid en en liten stund så man hinner döda dem innan de exploderar? Min vän dog nyss på hc då han köttade in en dörr och på andra sidan stod en klunga med såna och exploderade direkt.
Då hade de väl redan "antänts" då. Eller?
Inte en aning då det inte syntes någonting på utsidan utav dörren. Bara sa kaboom direkt när vi smällde in dörren.
Tror att de "ser igenom" dörrar osv så att de kan antändas även om de inte ser en, och sedan explodera direkt pga det. Osäker dock.
Tycker att det är jävligt skevt faktiskt.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet