Diablo III
färdig smet och våffeljärn på rummet :-))))
May i date you?
kan ej bestämma mig, med mempon har jag ca 35% cooldown reduction.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/natsukashi-2573/hero/34510489 for reference ifall det behövs
Sjukt värd forumpost med alla legendary crafting mats för RoS
http://www.diablofans.com/forums/diablo-iii-general-forums/diablo-iii-general-discussion/83094-guide-legendary-crafting-materials-drop-locations
kanske bara är jag som stackar detta menneh
4) How does cooldown reduction work?
The formula is quite simple: New cooldown = (original cooldown) * (cooldown reduction 1) * (cooldown reduction 2) * (cooldown reduction 3), and so on. For example, Slow Time with a 60% Orhpeus Gesture, 10% cooldown reduction from paragon, and 20% cooldown reduction from Evocation will result in 3.456 seconds (instead of 12 seconds) cooldown. As you can see, you can reduce cooldowns significantly, but never get to zero cooldown.
5) Is there a cooldown reduction cap?
There is no hard cap, but a soft cap as to how far items and skills allow you to reduce the cooldown so far. During beta, some theorycrafter hypothesized that the maximum amount of cooldown reduction currently obtainable was along the lines of 70% (or a bit less), though that differs significantly from class to class and might change as RoS hasn't even been released yet (and future patches might shift this soft cap as well).
6) How do multiple items with cooldown reduction and skill/bonus damage add up?
Cooldown reduction suffers from diminishing returns, the formula is like this: 1-(1-cdr1)*(1-cdr2)*(1-cdr3) and so on. If you have 8% cooldown reduction from paragon, 20% cooldown reduction from skills, and 6% cooldown reduction from an item, your entire cooldown reduction is not 34% but 1-(1-0.08)*(1-0.2)*(1-0.06) = 1-0.69184 = 0.30816 (or 30.816%).
Bonus damage for skills or elements works differently; if you have an amulet with 11% increased fire damage skills and bracers with 13% increased fire damage skills, your fire skills will deal 24% more damage.
värt att tänka på som Wiz, iafl enligt mina tester, så läggs Elemental Type från Magic Weapon på sist, vilket betyder att om du stackar cold damage så förlorar du all din bonus damage pga. MW har ingen Cold Damage-runa. Inte posion eller physical heller iirc, men är väl inte vanligt att vi stackar dem heh
Försöker avgöra ifall det är värt att skolka från idrotten för att hämta ut spelet på morgonen trots att jag måste tillbaka till skolan för geografiprov? ;I
Då känns det väl som att det är lite skitsamma :(
Citat från BubblegumBitch:
Försöker avgöra ifall det är värt att skolka från idrotten för att hämta ut spelet på morgonen trots att jag måste tillbaka till skolan för geografiprov? ;I
på tisdag? kommer troligtvis inte vara spelbart ändå på hela dagen och du måste ju ändå tillbaka till skolan så gå i skolan du. :)
Manglemaw runs, OP.
jaså? vadådå?
Går inte mer än 30 sekunder per run, samt att han är Unique.
Hög legendary drop chans!
Act 1 - Quest 4 - Part 2
Spring igenom Northwest Gate till Cemetery of the Forsaken.
Hitta Crypten som leder vidare till del två.
Spring in till rummet där Manglemaw är, döda honom inte, spring igenom dörren bara.
Direkt efter du sprungit ut så går du tillbaka till town och resettar.
Resume game, tryck på portalen, gå igenom dörren och döda Manglemaw. Rinse and repeat.
Haru statistik eller uppskattning på hur effektivt det är?
Dator säger nej.
Men det är ett faktum att unique monster och elites har större droprate för legendaries, och då eftersom att man dödar Manglemaw på så pass kort tid, och kan resetta och komma in dit igen så snabbt så får man ihop relativt många legendaries i timmen. Beroende på hur (o)tur man har med RNG.
2h manglemaw utan legendary. RNG kan suga mig ibland.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet