Diablo III
http://media-diablofans.cursecdn.com/attachments/20/867/635217136241526044.jpg
#blue post. "it was there in an earlier build. This does not change the fact that currently, it is intended that this information is not shown."
keys scalar också med torment level.. från 25% drop på t1 till 50% på t6
keys? vem farmar ens keys :D
samt att torment-slidern och "torment-specifika" leg-drops är gjort för RoS, inte 2.0.
bara klar gör att högre torment har högre drop på legs..
och med tanke på att blizzard antagligen kommer göra om lite när det kommer till ubers och hellfire rings så kan det vara bra att ha och dessutom har keywardens något jävulskt bra drop chans på legs :P dubbel drop x2, 3 set items, 5 legs på bara 6 timmar
Citat från joacimMVP
samt att torment-slidern och "torment-specifika" leg-drops är gjort för RoS, inte 2.0.
nej är dom inte alls... det ända som är för RoS är bounty och bloody coins och även gems för 61+ mobs
bara 6 timmar för 8 legs you say? fortfarande för lågt imo när man lätt fick det dubbla i d3v. men är väl för bortskämd av alla diskhandksar och kassa legs men då fick man i alla fall något. och varför skulle ens keywardens ha högre droprate på legs? fattar inte för det är ju trashmobs vi dödar mest.
ändå så hör man att när folk spelar på normal = clearar fortare såklart = mer legs än på högre torment. för vem vill farma oeffektivt? :)
lägre torment > högre torment i både exp och items om du inte har gear och även om du har gear så är det oeffektivt om du inte har ett highend party att spela i.
[url]http://media-diablofans.cursecdn.com/attachments/20/867/635217136241526044.jpg
[/url]
alltså, iden är bra. men jag är inte säker på att det funkar helt korrekt än. föreställ dig det här och förstå mig rätt :)
"To further clarify; player X plays for 2 hours on T1 and finds a legendary. Then player X raises the difficulty to T3 because it's more challenging but it takes him longer to kill and find another legendary in 2 hours again. The player likes the challenge but feels like it was a waste because there was no increase in loot."
vilket känns helt värdelöst, men men RNG-jesus är väl inte på min sida :p
rares, purple named mobs, chests är det med mest drop på legs så helt förstårligt om du inte får många legs om du endast farmar trash =)
sure har du inte gear för t6 ska du inte försöka då det blir oeffektivt dock ska du köra så hög torment du kan köra effektivt i
Dom har ökat spawnraten på unique monster med va?
personligen tycker jag bara dom dragit ner på trash mob density..
och ökat rares etc
"farmar" trash är väl fel. man tar ju allt man kommer över såklart men i d3v kunde man ofta uppnå 3-4 leg i timmen väldigt väldigt lätt, nu får jag en kanske varannan timme. dom har ju dragit ner på allt. att du tycker att dom har ökat rares är nog bara för att du tycker dig se mer användbara rares än förut :p
men men får väl bli kd2 som förr i tiden vilket känns förjävligt
vet inte vad "användbara rares skulle betyda :P tycker inte rare packs är specielt användbara :P och ja dom har ju såklart dragit ner på leg drop rates det är ju nästan det första dom sa.. dock är dom mer användbara för din champ
användabara rare = smartdrops bla
fast det visade dom inte på gamescom alls i närheten av. att dom har dragit ner är väl bara ifrån första test på rosbetan? vilket vill säga att dom har "balanserat" droprates fast det är bara bull. att dom är mer användbara är också skitsnack mer än att allt rollar dex om jag spelar på munk etc. :p
bättre det än str/int eller? :P
dom har ökat rare mobs inte drops
Citat från fr1ght3nly
bättre det än str/int eller? :P
dom har ökat rare mobs inte drops
beror väl på vilken klass du spelar. men när man får en 2hands staff med dex som visserligen är skit ändå så undrar man om systemet inte är lite broken ändå. skiter i raremobs som inte droppar något vettigt ändå. lurar ju bara spelarbasen
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet