De bästa spelintroduktionerna
Citat från Potatismannen
Du kanske såg att jag noterade undantag i mitt huvudinlägg? Men en spelintroduktion måste ju inte vara en cutscene. I Half-Life är det en mer eller mindre interaktiv cut-scene, med in-game-grafik. :)
Ah, läste inte igenom ordentligt ^^.
Gör det omöjliga som aldrig görs här på internet :
Hör och häpna!
*drumroll*
Du har rätt, jag hade fel.
/Potatismannen
Jag har även sett exempel där allt krut läggs på introdkutionen och mindre blir kvar till resten. Heh. Då handlar det nog mest om att bygga upp förväntningar och att sälja. ;)
Citat från Orks
Du är medveten om att samtliga är från det förra decenniet, va? :P
Jag ser dock i regel att de flesta bra spelen producerades i början av detta.
Jag läste decennium och tänkte 1990, my bad.
Jag är redo att hålla med dock, om du nu syftar på att de flesta nya spel den senaste tiden är ren skit.
Ser inget intressant i spel med bra grafik och dålig story, som de flesta i världen just nu verkar njuta av.
Ja, det är det jag menar, och uppföljare produceras ju i princip konstant, som på löpande band. Maximera vinning, är motivet.
Citat från Orks
Ja, det är det jag menar, och uppföljare produceras ju i princip konstant, som på löpande band. Maximera vinning, är motivet.
Tyvärr så är det få företag som fokuserar på annat.
Man kan ju bara ta Amnesia: The Dark Descent som ett exempel.
Gjord av fem personer om jag inte mins fel och det vart mycket uppskattat.
Sen kan man kolla på Crysis som gjordes av Cryteks anställda som säkert är uppe i hundratalen anställda.
Det spelet är ett förlängd grafikkortstest.
Kärlek på musiken också.
Citat från ErikSchwartz
Citat från Orks
Ja, det är det jag menar, och uppföljare produceras ju i princip konstant, som på löpande band. Maximera vinning, är motivet.
Tyvärr så är det få företag som fokuserar på annat.
Man kan ju bara ta Amnesia: The Dark Descent som ett exempel.
Gjord av fem personer om jag inte mins fel och det vart mycket uppskattat.
Sen kan man kolla på Crysis som gjordes av Cryteks anställda som säkert är uppe i hundratalen anställda.
Det spelet är ett förlängd grafikkortstest.
Ja, jag uppskattar verkligen vad som gjordes Amnesia, för själva visionens skull. Det är alltför få indie-utvecklare som verkligen slår igenom nu, men samtidigt spekuleras det att spelindustrin går mot en ny renässans. Vem vet?
P.S. Hörde en del ljumma omdömen om Crysis 2, faktiskt, vilket är trist, då de hade ett bra koncept, som var riktigt flott. Hörde till och med att den grafiska aspekten skulle vara mindre imponerande än i föregångaren.
Citat från Orks
Ja, jag uppskattar verkligen vad som gjordes Amnesia, för själva visionens skull. Det är alltför få indie-utvecklare som verkligen slår igenom nu, men samtidigt spekuleras det att spelindustrin går mot en ny renässans. Vem vet?
P.S. Hörde en del ljumma omdömen om Crysis 2, faktiskt.
Väldigt för få.
Skulle vara trevligt om det vart så pass lätt att göra snygg grafik att företag kan fokusera mer på spelteknik och story är de gör på grafiken.
Kör det nu, det är helt okej, helt klart bättre än ettan.
Detta har iallafall ett ordentligt försök på en story, även om det faller långt ifrån mållinjen.
Friheten från ettan skulle dock saknas, tydligen.
---
Det här är annars något jag verkligen ser fram emot:
Får såna härliga vibbar av trailern. :)
Jag antar att det är introt, även om spelet inte är släppt ännu..
Det stod "Trailer/Intro" på Video Titeln..
Oh well, grymt som fan ändå c8
^ Bra trailer.
Jag ser faktiskt fram emot de kommande storspelen. Det känns som att de kanske kan återuppväcka det gamla spelintresset. :)
Så jävla mysigt intro.
Åh, jag minns detta! Underbart gemytligt. ^^
SNES är en oerhört vettig konsol! :)
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet