De bästa spelintroduktionerna

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Orks 36 år

10 112 forumsinlägg

Skrivet:
13 april 2011 kl. 23:34
Orks 36 år

Citat från Potatismannen



Du kanske såg att jag noterade undantag i mitt huvudinlägg? Men en spelintroduktion måste ju inte vara en cutscene. I Half-Life är det en mer eller mindre interaktiv cut-scene, med in-game-grafik. :)

Ah, läste inte igenom ordentligt ^^.
Gör det omöjliga som aldrig görs här på internet :
Hör och häpna!
*drumroll*
Du har rätt, jag hade fel.

/Potatismannen


Jag har även sett exempel där allt krut läggs på introdkutionen och mindre blir kvar till resten. Heh. Då handlar det nog mest om att bygga upp förväntningar och att sälja. ;)

E_Schwartz Kille, 35 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
13 april 2011 kl. 23:35
E_Schwartz Kille, 35 år

Citat från Orks


Du är medveten om att samtliga är från det förra decenniet, va? :P

Jag ser dock i regel att de flesta bra spelen producerades i början av detta.


Jag läste decennium och tänkte 1990, my bad.

Jag är redo att hålla med dock, om du nu syftar på att de flesta nya spel den senaste tiden är ren skit.
Ser inget intressant i spel med bra grafik och dålig story, som de flesta i världen just nu verkar njuta av.

Orks 36 år

10 112 forumsinlägg

Skrivet:
13 april 2011 kl. 23:36
Orks 36 år

Ja, det är det jag menar, och uppföljare produceras ju i princip konstant, som på löpande band. Maximera vinning, är motivet.

E_Schwartz Kille, 35 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
13 april 2011 kl. 23:39
E_Schwartz Kille, 35 år

Citat från Orks


Ja, det är det jag menar, och uppföljare produceras ju i princip konstant, som på löpande band. Maximera vinning, är motivet.

Tyvärr så är det få företag som fokuserar på annat.
Man kan ju bara ta Amnesia: The Dark Descent som ett exempel.
Gjord av fem personer om jag inte mins fel och det vart mycket uppskattat.
Sen kan man kolla på Crysis som gjordes av Cryteks anställda som säkert är uppe i hundratalen anställda.
Det spelet är ett förlängd grafikkortstest.

CornLord Kille, 31 år

793 forumsinlägg

Skrivet:
13 april 2011 kl. 23:40
CornLord Kille, 31 år



Kärlek på musiken också.

Orks 36 år

10 112 forumsinlägg

Skrivet:
13 april 2011 kl. 23:42
Orks 36 år

Citat från ErikSchwartz


Citat från Orks

Ja, det är det jag menar, och uppföljare produceras ju i princip konstant, som på löpande band. Maximera vinning, är motivet.

Tyvärr så är det få företag som fokuserar på annat.
Man kan ju bara ta Amnesia: The Dark Descent som ett exempel.
Gjord av fem personer om jag inte mins fel och det vart mycket uppskattat.
Sen kan man kolla på Crysis som gjordes av Cryteks anställda som säkert är uppe i hundratalen anställda.
Det spelet är ett förlängd grafikkortstest.


Ja, jag uppskattar verkligen vad som gjordes Amnesia, för själva visionens skull. Det är alltför få indie-utvecklare som verkligen slår igenom nu, men samtidigt spekuleras det att spelindustrin går mot en ny renässans. Vem vet?

P.S. Hörde en del ljumma omdömen om Crysis 2, faktiskt, vilket är trist, då de hade ett bra koncept, som var riktigt flott. Hörde till och med att den grafiska aspekten skulle vara mindre imponerande än i föregångaren.

E_Schwartz Kille, 35 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
13 april 2011 kl. 23:44
E_Schwartz Kille, 35 år

Citat från Orks


Ja, jag uppskattar verkligen vad som gjordes Amnesia, för själva visionens skull. Det är alltför få indie-utvecklare som verkligen slår igenom nu, men samtidigt spekuleras det att spelindustrin går mot en ny renässans. Vem vet?

P.S. Hörde en del ljumma omdömen om Crysis 2, faktiskt.


Väldigt för få.
Skulle vara trevligt om det vart så pass lätt att göra snygg grafik att företag kan fokusera mer på spelteknik och story är de gör på grafiken.

Kör det nu, det är helt okej, helt klart bättre än ettan.
Detta har iallafall ett ordentligt försök på en story, även om det faller långt ifrån mållinjen.

Orks 36 år

10 112 forumsinlägg

Skrivet:
13 april 2011 kl. 23:48
Orks 36 år

Friheten från ettan skulle dock saknas, tydligen.
---

Det här är annars något jag verkligen ser fram emot:



Får såna härliga vibbar av trailern. :)

RobyBoby Kille, 30 år

280 forumsinlägg

Skrivet:
13 april 2011 kl. 23:53
RobyBoby Kille, 30 år



Jag antar att det är introt, även om spelet inte är släppt ännu..
Det stod "Trailer/Intro" på Video Titeln..
Oh well, grymt som fan ändå c8

Orks 36 år

10 112 forumsinlägg

Skrivet:
14 april 2011 kl. 00:03
Orks 36 år

^ Bra trailer.

Jag ser faktiskt fram emot de kommande storspelen. Det känns som att de kanske kan återuppväcka det gamla spelintresset. :)

Pontus Kille, 33 år

1 483 forumsinlägg

Skrivet:
14 april 2011 kl. 00:14
Pontus Kille, 33 år

Så jävla mysigt intro.

Orks 36 år

10 112 forumsinlägg

Skrivet:
14 april 2011 kl. 00:22
Orks 36 år

Åh, jag minns detta! Underbart gemytligt. ^^

Pontus Kille, 33 år

1 483 forumsinlägg

Skrivet:
14 april 2011 kl. 00:27
Pontus Kille, 33 år

Citat från Orks


Åh, jag minns detta! Underbart gemytligt. ^^

Brukar lira det from time to time eftersom den enda vettiga konsollen min flickvän har är en SNES, haha. :)

Orks 36 år

10 112 forumsinlägg

Skrivet:
14 april 2011 kl. 00:32
Orks 36 år

SNES är en oerhört vettig konsol! :)

gaia Kille, 28 år

2 063 forumsinlägg

Skrivet:
16 december 2012 kl. 17:12
gaia Kille, 28 år


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet