Dataspelsutveckling

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
jontelang Kille, 35 år

942 forumsinlägg

Skrivet:
27 juli 2010 kl. 13:16
jontelang Kille, 35 år

way?

baroness Tjej, 31 år

753 forumsinlägg

Skrivet:
28 juli 2010 kl. 19:18
baroness Tjej, 31 år

18 augusti börjar jag på gymnasiet med inriktningen spelutveckling :)

Rikegard Kille, 29 år

597 forumsinlägg

Skrivet:
29 juli 2010 kl. 13:45
Rikegard Kille, 29 år

Finns det nån chans överhuvud taget att komma så högt inom spelutveckling att man kan va med om att skapa spel på elit nivå här i sverige? (tänker mig i banna av t.ex. EA, Square Enix och sånna)
Var börjar man? och är det ens möjligt? ):

jontelang Kille, 35 år

942 forumsinlägg

Skrivet:
30 juli 2010 kl. 17:31
jontelang Kille, 35 år

BiRDFUNERAL
hört talas om starbreeze, dice och massive etc eller?

Rikegard Kille, 29 år

597 forumsinlägg

Skrivet:
30 juli 2010 kl. 19:18
Rikegard Kille, 29 år

Citat från jontelang


BiRDFUNERAL
hört talas om starbreeze, dice och massive etc eller?


nope, dice kanske (gjorde bf2?) Hade ingen aning om att det fanns fler :S men jag antar att konkurrensen är rätt stor för att få ett jobb?

jontelang Kille, 35 år

942 forumsinlägg

Skrivet:
30 juli 2010 kl. 20:38
jontelang Kille, 35 år

Citat från BiRDFUNERAL


nope, dice kanske (gjorde bf2?) Hade ingen aning om att det fanns fler :S men jag antar att konkurrensen är rätt stor för att få ett jobb?[/i]

sverige har mycket inom spelutveckling.

och ja det är det nog. programmerare ska dom vilja ha iaf, som tur är ;o

Rikegard Kille, 29 år

597 forumsinlägg

Skrivet:
31 juli 2010 kl. 14:13
Rikegard Kille, 29 år

Citat från jontelang


sverige har mycket inom spelutveckling.

och ja det är det nog. programmerare ska dom vilja ha iaf, som tur är ;o[/i]

hehe ok, men tack för infot (: Har ju nian på mig att tänka över det.

Nattregn Kille, 34 år

54 forumsinlägg

Skrivet:
31 juli 2010 kl. 18:29
Nattregn Kille, 34 år

Tänkte promota min utbildning lite.
Går Civilingenjörsprogramet inom spel och programvaruteknik på blekinge tekniska högskola(bth) (http://edu.bth.se/utbildning/utb_program.asp?PtKod=PAACP08h).
utbildningen ligger på 300 poäng (5 år) och är helt och hållet spelinriktad. förkunskapskrav är Fysik B, Kemi A och Matematik D.(observera, en av de få civ.ing utbildningar som inte kräver matte E).
utbildningen är inriktad främst mot programmering men element av 3D modelering och ljudteknik innefattas också.
Utbildningen är väldigt bred och innehåller bl.a algoritmoptimering, artificiell intelligens, grafikmotorsprogrammering mm.
Utbildningen är startad av Massive entertainment (http://www.massive.se/), ett svenskt spelföretag bakom bland annat World in Conflict och Ground Control.

BTH har även en 3årigt program inom spelprogramering (http://edu.bth.se/utbildning/utb_program.asp?PtKod=DVGSP10h)
och nytt för i år, technical artist - programmet på 3 år, som är mer grafiskt orienterat(http://edu.bth.se/utbildning/utb_program.asp?PtKod=UDGTA10h)

Bara o skriva PM om ni har tankar och funderingar!

// Nattregn

FritteMcFritjoF Kille, 32 år

29 forumsinlägg

Skrivet:
2 augusti 2010 kl. 16:48
FritteMcFritjoF Kille, 32 år

Nu går man ju där man går...
Men jaghåller ju faktiskt på mycket med spel design på fritiden.
Jag har 2 färdiga spel i hjärnan som manskulle kunna kladda ner på papper någon gång.

Kolmodajn Kille, 33 år

1 327 forumsinlägg

Skrivet:
2 augusti 2010 kl. 17:07
Kolmodajn Kille, 33 år

Nattregn: Börjar på technical artist nu om en månad där <: Sökte grafisk design också, men blev nekad D:
Men ska bli nice att börja vålda med scripts och animering

Nattregn Kille, 34 år

54 forumsinlägg

Skrivet:
2 augusti 2010 kl. 18:44
Nattregn Kille, 34 år

FritteMcFritjoF: Lär dig XNA :D, rolig o lätt designmiljö för att bygga spel.

Kolmodajn: Nice! då får du se till o komma på wonderLAN som vi håller i :D, ett litet trevligt lan på kårhuset nån vecka efter nollningen

Kolmodajn Kille, 33 år

1 327 forumsinlägg

Skrivet:
2 augusti 2010 kl. 18:56
Kolmodajn Kille, 33 år

Citat från Nattregn


FritteMcFritjoF: Lär dig XNA :D, rolig o lätt designmiljö för att bygga spel.

Kolmodajn: Nice! då får du se till o komma på wonderLAN som vi håller i :D, ett litet trevligt lan på kårhuset nån vecka efter nollningen


de lär ja göra :p
btw, om de används befintliga developmentkits, vilka är det som används? I utbildningen dårå. Man är ju lite sugen på att leka med unreal engine 3 & starcraft 2's fina editor och se vart gränserna sitter.

Nattregn Kille, 34 år

54 forumsinlägg

Skrivet:
2 augusti 2010 kl. 19:11
Nattregn Kille, 34 år

Vi har unreal licenser på skolan. andra nämnvärda miljöer som ni på TA kommer bekanta er med är Zbrush, Autodesk 3ds max samt maya. sen ska ni få leka med våra grafikmotorer också :P, TA och civ.ing spel gör sina spelprojekt tillsammans

Kolmodajn Kille, 33 år

1 327 forumsinlägg

Skrivet:
2 augusti 2010 kl. 19:20
Kolmodajn Kille, 33 år

Citat från Nattregn


Vi har unreal licenser på skolan. andra nämnvärda miljöer som ni på TA kommer bekanta er med är Zbrush, Autodesk 3ds max samt maya. sen ska ni få leka med våra grafikmotorer också :P, TA och civ.ing spel gör sina spelprojekt tillsammans

Joo, ja har läst att man kommer arbeta tillsammans med folk från olika delar, designers, programmerare etc. Spelprojektet i trean verkar väldans trevligt

FritteMcFritjoF Kille, 32 år

29 forumsinlägg

Skrivet:
3 augusti 2010 kl. 21:27
FritteMcFritjoF Kille, 32 år

Natteregn, jag kommer aldrig att ha uthållighet stark nog att lära mig programmering.
Synd, men jag har povat.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet