Dataspelsutveckling
Egentligen har jag ganska mycket frågor. Jag hämtade UDK igår, och ganska mycket är helt nytt för mig i och med Kismet, Matinee osv. Har lyckats göra en rörlig ljuskälla som följer spelaren iaf, men det var flera år sedan jag pillade med UnrealEd 1.0/2.0, så själva grunderna som finns kvar från dem kan jag. :(
Vet ni någon bra hemsida med tutorials? "Getting Started" på Epic Games hemsida var inte allt för mycket till hjälp för min del.
Citat från BukkakeTsunami
[...]
Det här kanske kan hjälpa: http://www.worldofleveldesign.com/categories/cat_udk.php
Citat från AngelZlayer
Det här kanske kan hjälpa: http://www.worldofleveldesign.com/categories/cat_udk.php
Har spanat lite på den sidan, verkar väl sådär. Får dyka djupare kanske.
Men en snabbfråga:
Hur gör jag för att flytta ner ena sidan av en brush för att få lutning innan jag extractar den? Såhär:

Vill gärna kunna ta bort och lägga till såna konturpunkter. Har för mig att det var hyfsat enkelt i UED 1 och 2 iaf.
Kan du inte bara ta dom vertexpunkterna och flytta ner en unit? Om jag tänker på samma sak nu : S
Menar du dom "bas-blocken" som används för terräng och grunderna i banan?
Citat från Kolmodajn
Kan du inte bara ta dom vertexpunkterna och flytta ner en unit? Om jag tänker på samma sak nu : S
Det är ju det jag undrar hur man gör. Håller man in någon tangent eller? Det går inte att bara klicka och dra.
Citat från BukkakeTsunami
Citat från Kolmodajn
Kan du inte bara ta dom vertexpunkterna och flytta ner en unit? Om jag tänker på samma sak nu : S
Det är ju det jag undrar hur man gör. Håller man in någon tangent eller? Det går inte att bara klicka och dra.
Q W E R T
tror det är någon av dom, eventuellt att du måste klicka på "move tool" i menyn, om jag minns rätt :O !!!
Hm, funkade inte. Eller så missuppfattade vi varandra. Men jag hittade det på egen hand nu efter att ha pillat runt lite. Geometry tools var det jag tänkte på!
En annan fråga: hur fan lägger man helt vanliga texturer på brushes? Har bara fattat hur man lägger på "material".
lägga till texturer på en brush?
Vad är en brush nu som du menar?
När jag högerklickar på en yta och har content browser uppe med en textur markerad så finns det ingen knapp för att lägga till den, bara "apply material", vilket inte fungerar med texturerna.
Du måste assigna texturer till ett matrial, och sen applya matrialet till objektet, om det är det som är problemet
Vad onödigt krångligt. :(
Jo, men är för att matrial kan vara så himla advancerade, så måste "vill bara se diffustexturen på en jävla yta" följa det regelverket
Gjort rätt mycket moddar till GTA. Här är vad GTAgaming (Rockstars officiella fansida) listat som dom också back in the days brukade lägga upp på första sidan när jag släppte nytt.
http://www.gtagaming.com/downloads/author/GRIM
En kille i Brasilien hjälpte mej för nått år sen att konvertera det mesta jag släppt till GTA IV med som man kan tanka här:
http://www.gtagaming.com/downloads/gta-iv/weapon-mods/5407
Jobbar för närvarande som intern på Easy Studios efter att ha gått på Playgroundsquad i Falun med inriktning Game Design, woop woop! Living the dream atm.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet