Big Slap 2013 - Malmö får sin första housefestival.

Deadly_Delusion Kille, 33 år



För första gången någonsin arrangeras Skånes i särklass största utomhusarrangemang inom house-genren i Malmö. Den 3 augusti 2013 intar Big Slap Tallriken (Pildammsparken, Centrala Malmö). Under nio timmar omvandlas ca 17400 m2 i Pildammsparken till ett enda stort festivalområde. Under denna dag kommer Malmö att gunga till de fantastiska tonerna som levereras av flertalet DJ-stjärnor.

Koncept och Vision
ÖG och KB kommer tillsammans att skapa en ny festivalscen i Malmö 2013. Big Slap kommer att bli den första och största utomhusfestivalen inom house-genren i Skåne.
Tanken med Tallriken är att finna en unik plats för denna sorts festival. Tallriken är en 360 graders yta i Pildammsparken, centrala Malmö. Detta är en plats om 17400 m2 som omges av en vacker trädinhägnad.

Under nio timmar (15.00-00.00) kommer Tallriken att omvandlas till ett enda stort festivalområde. Under dessa timmar ska Malmö gunga till toner av den absoluta världseliten inom sin genre. Festivalen kommer att presentera en rad olika världs DJ´s som i sin tur ska framföra solospelningar/ back-2-back på olika set-tider.

Uppbyggnad – kort beskrivning
Denna fantastiska 360 graders yta kommer att delas upp i olika sektioner. Scenen kommer att centreras vid norra ingången för att alla besökare ska få samma överblick. På höger respektive vänster sida om scenen byggs två olika VIP-sektioner upp. Vardera VIP-sektion delas upp i ytterligare två olika sektioner (Cabanas och Stå-sektion). Dessa särskiljs av deras nivåskillnader och form. Vid den södra ingången byggs barer samt restauranger. Det kommer att erbjudas en salig blandning av olika maträtter från världen över. Allt för att skapa en festival med internationell touch i centrala Malmö.

Vårt mål är att erbjuda besökaren en upplevelse utöver det vanliga med en unik miljö och produktion i kombination med ett ”nytänkande” festivalutbud, vilket bl.a. kommer att återspeglas i mat- och dryckesutbudet under festivaldagen. Visionen är att festivalen ska bli återkommande. ÖG och KB har tillsammans valt att presentera denna festival i slutet av sommaren 2013. Samtliga 17400 m2 kommer att utnyttjas under festivaldagen. Området kommer att vara inhägnat och biljett kommer att krävas för att besöka festivalområdet. Med en innovativ och påkostad marknadsföringskampanj under flera månader satsar vi på att locka uppemot 13 000 besökare under festivaldagen.

Målgruppen kommer främst att bestå av privatpersoner mellan 18-35 år. Marknadsföringskampanjen kommer att sträcka sig nationellt men även internationellt då den danska marknaden är viktig. Ett samarbete med lokala danska aktörer (samarbetspartners till ID&T) kommer att upprättas för att vinna även den danska publiken. Köpenhamn ligger ett stenkast ifrån Malmö och med tågförbindelserna över bron är den danske besökaren på festivalen inom 30 minuter.

http://bigslap.se/


Du måste vara inloggad för att skriva i forumet