Arma II: DayZ mod (zombie survival)
Bandit/heroskin lär ju försvinna med customization av kläder. Det är ifall de sätter in någon annan form av "tag" system som visar hur många man har dödat. Ex. att man får blodiga kläder av att döda stora mängder spelare.
Jag känner i alla fall att det är ett problem som måste lösas, då spelet enligt mig tappar mycket glädje när man inte kan lita på någon och så fort man fått dugligt gear inte vågar logga in längre.
NY VIDEO FRÅN ROCKET!!!
KOLLA!
^ nån posta den ju precis på förra sidan :(
finns fortfarande inga konkreta bevis på att frankie fuskat eftersom han alltid ger så komplexa förklaringar, men de är vääääldigt långsökta.
men men man ser ju att hans temperatur flashar gult och det gör den när man har godmode :E
hans videos är ju pure udnerhållning har han ju sagt själv så.
Citat från BloodBath
Citat från Tour
äh tror jag inte. jag har inte sett nåt som får mig att tro det i hans videos iallafall, dayz modforumen och reddit har jag ju inte kollat, länka gärna.
Fixade länkar. Varsegod att titta, all the evidence is there.
ska kika sen när jag har tid i eftermiddag!
Om ni vill spela tsm så heter jag Chikute på skype :D
Citat från Joey
Undra om dem gör upp något system som gör att folk kanske inte skjuter så fort dem ser någon annan.
Känns som att det måste finnas någon form av negativ konsekvens att skjuta folk, just nu så skjuter alla på allt.
Om det nu kom en världens undergång med Zombies, du är i Ryssland (eller något liknande) och det kanske är 1-2 personer per kvadratmil. Skulle du lita på en enda jävel du såg? Absolut inte.
DayZ är en simulator, så det ska vara så verklighetstroget som möjligt.
Citat från Zac
Citat från Joey
Undra om dem gör upp något system som gör att folk kanske inte skjuter så fort dem ser någon annan.
Känns som att det måste finnas någon form av negativ konsekvens att skjuta folk, just nu så skjuter alla på allt.
Om det nu kom en världens undergång med Zombies, du är i Ryssland (eller något liknande) och det kanske är 1-2 personer per kvadratmil. Skulle du lita på en enda jävel du såg? Absolut inte.
DayZ är en simulator, så det ska vara så verklighetstroget som möjligt.
Helt sant.
Men sen så finns det sjukt många som använder all sin tid och kraft till att leta upp andra överlevare bara för att skjuta dem.
Och det är väl inget som gemene man skulle göra precis.
Citat från McC4rthy
Citat från Zac
Citat från Joey
Undra om dem gör upp något system som gör att folk kanske inte skjuter så fort dem ser någon annan.
Känns som att det måste finnas någon form av negativ konsekvens att skjuta folk, just nu så skjuter alla på allt.
Om det nu kom en världens undergång med Zombies, du är i Ryssland (eller något liknande) och det kanske är 1-2 personer per kvadratmil. Skulle du lita på en enda jävel du såg? Absolut inte.
DayZ är en simulator, så det ska vara så verklighetstroget som möjligt.
Helt sant.
Men sen så finns det sjukt många som använder all sin tid och kraft till att leta upp andra överlevare bara för att skjuta dem.
Och det är väl inget som gemene man skulle göra precis.
Exakt, det är en sak att inte lita på andra och en helt annan att ligga på en kulle ovanför bambi spawn och skjuta dem. Sure jag ser inget fel i att snipa ner folk som är ett hot eller som har gear som man är sugen på. Men när man blir dödad när man springer runt med en ficklampa så ser jag inte riktigt någon anledning annat än for the lulz.
Jag vill verkligen inte ta bort bandit elementet ur spelet, jag är själv sugen på att lira som bandit. Men jag tycker att det ska finnas något system som gör att folk kanske vinner på att döda banditer. Exempelvis att man får någon form av humanity boost av att döda banditer.
tror att det hade varit bra med något som straffar spelare lite mer när dom dödar andra spelare oprovocerat, banditemelentet är skitbra men behöver utvecklas.
och det bör som du säger joey löna sig att döda banditer mer, på något sätt. iofs får man ju deras gear såklart.
Jag skulle vilja se mer utav bandits som faktiskt smyger sig på dig, tvingar dig att droppa ditt gear, tar upp det och sen bara drar iväg. Mycket mer spänning i det hela än att helt plötsligt dö från ingenstans.
jo, ett regelrätt rån är ju lite coolare än att bli skjuten helt random av en snubbe i en buske
Sen att det finns överdrivet mycket 50. Cals hjälper ju inte ;_;
Citat från Tour
tror att det hade varit bra med något som straffar spelare lite mer när dom dödar andra spelare oprovocerat, banditemelentet är skitbra men behöver utvecklas.
och det bör som du säger joey löna sig att döda banditer mer, på något sätt. iofs får man ju deras gear såklart.
Exakt, och det är inte riktigt hållbart som det är nu, dödar man en jävla massa banditer så blir man det själv.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet