Amnesia: The Dark Descent
Ska bli kul att se deras nästa spel.. nästa spel kommer ha en ny motor, vilket antagligen kommer betyda ett helt awesome spel!
Citat från Ztreek
Ska bli kul att se deras nästa spel.. nästa spel kommer ha en ny motor, vilket antagligen kommer betyda ett helt awesome spel!
ja :)
vore coolt om man fick utforska typ en hel stad, i sin egen takt. och att det inte liksom var ett "gå det här hållet" spel som penumbra och amnesia är
Det är desto mer imponerande att de svenska utvecklarna består av ett team på cirka fem personer. Det bevisar att man med små medel, en stor vision, intelligens och skicklighet kan åstadkomma storverk. Det är nämligen min åsikt att det inte bara är ett spel, utan ett konstverk.
Citat från Ataraktika
Det är desto mer imponerande att de svenska utvecklarna består av ett team på cirka fem personer. Det bevisar att man med små medel, en stor vision, intelligens och skicklighet kan åstadkomma storverk. Det är nämligen min åsikt att det inte bara är ett spel, utan ett konstverk.
ja, det är faktiskt jävligt awesome
Citat från Defiance
Citat från Ztreek
Ska bli kul att se deras nästa spel.. nästa spel kommer ha en ny motor, vilket antagligen kommer betyda ett helt awesome spel!
ja :)
vore coolt om man fick utforska typ en hel stad, i sin egen takt. och att det inte liksom var ett "gå det här hållet" spel som penumbra och amnesia är
Disskuterat med mina polare..
En spökstad som man har blivit sänd till att undersöka vad som hänt.. när man väl kommer in i staden är det en tjock dimma som lägger sig runt staden, försöker du springa ut ur staden kommer du av en viss anledning tillbaka, man är tvungen att undersöka vad som har hänt och hur man ska kunna ta sig där ifrån :)
Det tycker vi borde va nästa spel :D
Citat från Ztreek
Citat från Defiance
Citat från Ztreek
Ska bli kul att se deras nästa spel.. nästa spel kommer ha en ny motor, vilket antagligen kommer betyda ett helt awesome spel!
ja :)
vore coolt om man fick utforska typ en hel stad, i sin egen takt. och att det inte liksom var ett "gå det här hållet" spel som penumbra och amnesia är
Disskuterat med mina polare..
En spökstad som man har blivit sänd till att undersöka vad som hänt.. när man väl kommer in i staden är det en tjock dimma som lägger sig runt staden, försöker du springa ut ur staden kommer du av en viss anledning tillbaka, man är tvungen att undersöka vad som har hänt och hur man ska kunna ta sig där ifrån :)
Det tycker vi borde va nästa spel :D
låter rätt nice men hade hellre vaknat upp i ett av husens källare, du vet inte var du är eller hur du kom dit :)
Citat från Defiance
låter rätt nice men hade hellre vaknat upp i ett av husens källare, du vet inte var du är eller hur du kom dit :)[/i]
Bilolycka.. du körde in i en sten, du vaknar upp i ett sjukhus
(lite 28 dagar senare känsla)
alla är borta.. men till slut kommer man fram till att man kanske inte är så ensam ;)
sen vore det väldigt nice med 2-player också. Så man kan lira 1 eller 2 personer på internet.
Jag å kompis körde amnesia "tillsammans" och tyckte det hade varit nice
så man t.ex. kan hjälpa varandra upp på hustak, över saker osv.
Citat från Defiance
sen vore det väldigt nice med 2-player också. Så man kan lira 1 eller 2 personer på internet.
Jag å kompis körde amnesia "tillsammans" och tyckte det hade varit nice
så man t.ex. kan hjälpa varandra upp på hustak, över saker osv.
skräckspel skall inte spelas av två st..
vi disskuterade också om amnesia vore MP, en grunt står och patrolerar runt en dörr, en springer fram å tar aggro.. medan den andre springer in, den första som är jagad springer efter, han som kom in först stänger dörren å låser som fort fan :p
kan ju ha med "monster " från penumbra betan..
nere i avloppet/under marken/vattnet...
Citat från Ataraktika
Det är desto mer imponerande att de svenska utvecklarna består av ett team på cirka fem personer. Det bevisar att man med små medel, en stor vision, intelligens och skicklighet kan åstadkomma storverk. Det är nämligen min åsikt att det inte bara är ett spel, utan ett konstverk.
Tycker att det är grymt vad de åstadkommit utan en monsterbudget. Sen att jag inte tyckte det var SÅ bra är en annan sak.
Ruskigt bra atmosfär var det, men det small inte som en atombomb på min awesomeness-sensor direkt ^^.
Tycker bättre om dead space, (både ettan och tvåan) men det har ju med smak att göra.
Amnesia = ett jävligt fett spel, gjort av ett litet team med en liten budget. Briljant utnyttjande av ljus och motor för att få ut det mesta av grafiken, och få fram ett trovärdigt och fint resultat utan att se ut som nästa crysis.
Andra företag borde kolla in spelet och ta ett par anteckningar!
Citat från Ztreek
Citat från Defiance
sen vore det väldigt nice med 2-player också. Så man kan lira 1 eller 2 personer på internet.
Jag å kompis körde amnesia "tillsammans" och tyckte det hade varit nice
så man t.ex. kan hjälpa varandra upp på hustak, över saker osv.
skräckspel skall inte spelas av två st..
vi disskuterade också om amnesia vore MP, en grunt står och patrolerar runt en dörr, en springer fram å tar aggro.. medan den andre springer in, den första som är jagad springer efter, han som kom in först stänger dörren å låser som fort fan :p
mjo, på ett sätt blir det mindre läskigt men tycker det ändå vore ganska nice >:
man vaknar upp i olika delar av staden och man måste först hitta varandra, sen ta reda på vad som hänt, varför alla är borta osv. Sen visar det sig att man faktiskt kommit dit av en anledning och inte bara slumpen och man dras längre å längre in i mörkret..
Disskuterat med mina polare..
En spökstad som man har blivit sänd till att undersöka vad som hänt.. när man väl kommer in i staden är det en tjock dimma som lägger sig runt staden, försöker du springa ut ur staden kommer du av en viss anledning tillbaka, man är tvungen att undersöka vad som har hänt och hur man ska kunna ta sig där ifrån :)
Det tycker vi borde va nästa spel :D[/i]
Silent hill ;)?
Citat från Potatismannen
[i]Citat från Ataraktika
Lirat dead space också, men problemet med såna "läskiga" spel är att jag aldrig känner mig hotad.
Vill jag skjuta sönder rymdmonster - Dead Space
Vill jag bli rädd - Amnesia
Samma sak med Doom, FEAR och andra skräckspel. Jag känner mig väldigt säker med ett vapen i handen, kapabel att spränga vad som helst till småbitar, det förstör mycket av känslan. Om jag däremot inte har någon ammo kvar blir spelet läskigare men samtidigt tråkigare då jag inte kommer framåt och då slutar jag spela.
Amnesia är gjort för att inte slåss, och det är en del av spelet jag älskar. du SKA inte slåss för att komma framåt i spelet
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet