Allmän diskussionstråd för gamers
Tack för all respons!
Jag hade stora förhoppningar för det. Det som lockade var att det verkade finnas mycket att upptäcka och att kunna röra sig väldigt fritt. Men det som gjorde att jag blev avtänd var att det verkade få lite för mycket likheter med Destiny. Fritt, men om du vill komma vidare måste du prompt spela med andra och göra en massa event eller dylikt för att egentligen komma någon vart. Ungefär så.
När vi ändå pratar om en utav EAs floppar.
Det nya Star Wars. Jag vill verkligen ha förhoppningar och vara peppad på det, men det är EA.
Men på den ljusa sidan så har de Chris Avellone som bland annat har skrivit på Planescape: Torment, Divinity 2, Knights of the fallen Republic 2 och Pathfinder: Kingmaker. Så han vet i alla fall hur man skriver rpgs.
Några tankar kring Fallen Order?
Citat från Fisherking:
När vi ändå pratar om en utav EAs floppar.
Det nya Star Wars. Jag vill verkligen ha förhoppningar och vara peppad på det, men det är EA.
Men på den ljusa sidan så har de Chris Avellone som bland annat har skrivit på Planescape: Torment, Divinity 2, Knights of the fallen Republic 2 och Pathfinder: Kingmaker. Så han vet i alla fall hur man skriver rpgs.
Några tankar kring Fallen Order?
Tack för påminnelsen! Det vill jag kolla in mer. Men har glömt det av just den anledningen. Det är EA.
Har varit lite emot att man hatar allt under en viss publisher, men nu verkar även dice och bioware vara skräp. Så det kanske är ok med EA.
Ayyy, menade inte studiorna i sig, utan vad som kommit från dem på senare år.
Upplever att många tänker; ''Spel från EA, automatiskt skräp''
Att de glömmer bort att det finns flera olika utvecklare under dem.
Men nu är jag mer ok med att man säger så. För ja, ea sätter orimliga krav och deadlines på även deras största utvecklare.
Vilket är så tragiskt och dumt. Tänk vilka spel man kunde fått om de hade kvar all frihet :|
På tal om annat, inte långt kvar till E3. Är typ min favoritperiod inom spelvärlden, är som julafton.
Min uppfattning är att det är liknande hos de flesta stora spelutvecklarna. Stressigt, mycket övertid. Det är ju en ständig utmaning att ligga på topp. Uppdateringar och annat kan ju göras dagligen och förväntas utav konsumenterna att göras dagligen.
Det är min uppfattning.
Tumregel är desto mer prestigefyllt projekt desto sämre betalt och desto mer obetald övertid
Haha ^
Spelat Days Gone länge nu och det är värt pengarna om man gillar open world zämbi, men knappast i toppskiktet på PS4. Jag frågar mig hur jag hade sett på spelet om The Last of Us aldrig existerat för i Days Gone förstår man nu varför dialogen inte riktigt klickar på ett trovärdigt sätt och hur handlingen inte bygger samma engagerande driv som Naughty Dog fixar i sina spel.
Och tråkigt nog lider Days Gone av den värsta frameraten jag sett på länge, iallafall när man åker runt på hojen på base PS4. I övrigt är gameplayen väldigt skön och rolig.
Men alltså herregud
12 Minutes
Holy fuck vad intense det var
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet