Allmän diskussionstråd för gamers
Kanske inte rätt ställe att fråga, men kan man se sin progress på Super Mario Odyssey någonstans? Gillar att se min progress i %
spelen till ps4 är snyggast sådeså -.- sluta snöa in er på en konsol om det inte är ps4
Citat från Godling:
För mig är det extremt obvious att HZD inte bara har fler och mer varierade miljöer, hela designen och rikedomen i floran samt atmosfären med ljussättning och hela paketet är ett bra snäpp över ACO. Inte ens i animation kan ACO matcha HZD om man tar hänsyn till den sjuka komplexiteten som kommer av alla dinobots och deras interaktion med världen, eller Aloys överlägsna klättring för den delen.
Men fine dudesnubben, tyck vad du vill om det får dig att sova bättre.
Du snackar om rätt godtyckliga saker som inte ens har med grafikens fidelity att göra såsom icke-statisk foliage och global illumination. Tydligen saker som HZD inte klarar av :p
Visst, HZD har nog snyggare art direction, det kan jag absolut hålla med om! Men du kan inte jämföra PC med konsol.
Och din "comparison" var jämförd på konsol. Vilket är precis poängen jag hade. Absolut ser HZD bättre ut på konsol än AC:O eftersom det är multiplattform, och de var tvungna att optimera till tre plattformer istället för en. Mycket resurser går till x-platform optimering som inte behövdes på HZD.
Mycket fysisk rendering existerar inte ens på konsol i AC:O, eftersom det är det mest krävande.
Animationer har inget med grafik att göra, de är scriptade att triggas av villkor. Har ingen aning ang HZD animationer.
Men ja, jag sover bättre av att jag investerade i en PC än en ihopskramlad låda som inte klarar av 4K på riktigt.
https://venturebeat.com/2016/09/08/ps4-pro-isnt-4k-that-doesnt-matter
Bästa när man marknadsför 4K och försöker scapegoata sig ifrån det
Citat från Sebban:
Nu pruttar du på med samma masterrace-klydd som vanligt, snubban. Spel på PC blir inte automatiskt bättre eller snyggare för att de är på PC. Jag såg ACO på PC och högsta settings, inte spelat själv men SETT, och HZD imponerar helt enkelt mer med sin overall grafik. Det handlar inte om skärpa eller nåt extra lull som PC klarar för i det här fallet räcker det inte mot vad HZD erbjuder med sitt visuella innehåll.
HZD är fylligare, mer detaljerat i miljöbyggande inslag och interaktionen med världen, större, mer vertikalt, mer varierat och komplext i färgskala och miljöer och användningen av ljus i det spelet lirar på sin helt egna nivå. ACO mäter sig inte med allt detta oavsett extra grafiska finesser på PC. Ibland gör såna att PC-versionen ser bättre och mer immersive ut, men ACO är ett dåligt exempel att vifta med.
Färgskalan är det enda som sänker hzd imho. Orange är en väldigt bra highlightfärg, men hzd använder det både som highlight och inblandat i mer eller mindre ALLT, så det ser bara ut som ett fult tfilter ovanpå något som ser ut att följa ett schema någon helt annan avdelning skrev. Vet att alla gör det men det ser ju gräsligt ut.
Huepow: Lättare om du visar vad du menar med screenshots.
Spelet följer trenden att göra så många naturscener som möjligt i orange/blå-balans, vilket jag personligen tycker bara ser rörigt ut när det görs med ambient eller solljus, särskilt när du som i hzd redan har såå många saker som naturligt är orange/bruna. En sak om man gör det specifikt vid soluppgång, men när hela speldagen går i det blir det (igen, imo) bara som att allting ser likadant ut mycket mer än nödvändigt för att göra spelvärlden tematisk.
Illustrerar bara FORMEN på färgkällorna kontra vad du får när du färgar ljuset, samma idé på de flesta areas i spelet:
Menar alltså inte att man behöver gå fullt cartoon och måla på färger, utan att folk kompenserar bort grönt som redan finns.
Tror.. kanske att jag förstår. För mycket orange/brunt utsmetat över andra färger? HZD har både en del "höstiga" miljöer och stora portioner öken/ravin-landskap men där blir dessa färgkombinationer ganska naturliga kan man tycka. Jag ser din poäng i bilden ovanför men tänker bara på alla andra miljöer spelet har, särskilt om nattetid räknas in.
Däremot förstår jag om man inte gillar pastelliga färger för det har de tryckt in ordentligt i spelet, och i HDR är det helt sjukt vad spelet "lyser". Väldigt subjektivt där.
Absolut, finns en del särskilt skogspartier där effekten tas ut (helt enkelt FÖR mycket grönt och för lite ljus), men annars förföljer det en i både snöigare och bara klippiga områden (som då SKA vara rakt av brunaktiga), vilka då smälter ihop. Tycker bara att globalt ljus är en dålig väg till consistency, speciellt när schemat redan följs i typ allting. Miljö, karaktärer, atmosfär, robotar, osv.
Nattscenerna har ju istället bara rakt av tintproblem, men är för det allra mesta inte alls något fan av nattscener överhuvudtaget.
Citat från Godling:
Citat från Sebban:
Nu pruttar du på med samma masterrace-klydd som vanligt, snubban. Spel på PC blir inte automatiskt bättre eller snyggare för att de är på PC. Jag såg ACO på PC och högsta settings, inte spelat själv men SETT, och HZD imponerar helt enkelt mer med sin overall grafik. Det handlar inte om skärpa eller nåt extra lull som PC klarar för i det här fallet räcker det inte mot vad HZD erbjuder med sitt visuella innehåll.
HZD är fylligare, mer detaljerat i miljöbyggande inslag och interaktionen med världen, större, mer vertikalt, mer varierat och komplext i färgskala och miljöer och användningen av ljus i det spelet lirar på sin helt egna nivå. ACO mäter sig inte med allt detta oavsett extra grafiska finesser på PC. Ibland gör såna att PC-versionen ser bättre och mer immersive ut, men ACO är ett dåligt exempel att vifta med.
haha nä, HZD är ljusår ifrån AC:O
vad du tycker ang färger o design har inget med grafiken att göra
det är saker såsom högre upplösning, tessellation på texturer och fysikbaserade saker såsom ljus eller dynamiska objekt som gör det imponerande, saker som är objektivt mätbara, annars är det bara smaken som baken
här ser man ju direkt, ljuset i AC:O är dynamisk global illumination, med mjuka skuggor
medan HZD inte har det, skuggorna i HZD har bara en skarp skepnad
mycket mer dense foliage, marken har tessellation på texturerna, återigen saker som HZD tydligt inte har
och det här är bara en stillbild, vi får inte ens se fysiken behandlas
det är inte ens diskuterbart
Nog för att HZD är ett nice spel, men det är inte grafiskt imponerande någonstans.
Citat från CraxiBamdikut:
Nog för att HZD är ett nice spel, men det är inte grafiskt imponerande någonstans.
Känner nästan det motsatta. Visuellt slående, framförallt designen är oklanderlig, men spelmässigt meh.
Det är helt klart kompetent, men lider av Ubisoft-sjukan där kartan är smockfull av ikoner som mest känns som hard work att ta sig igenom. En massa att göra, men ingenting är intressant.
Snubban ger sig inte med att hylla grafiskt mediokra ACO trots att det helt obviously inte lirar i samma visuella klass. "Det är inte ens diskuterbart", hahaha, näe varför ska det ens diskuteras när alla jämförelser talar i solklar fördel för HZD, trots tekniska finesskompromisser som gjorts. Hördu sebis, ta ditt platta och visuellt torra ökenspel och rid tillsammans mot solnedgången. Starkt av dig att tycka så ihärdigt! <3
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet