Allmän diskussionstråd för gamers

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Markiplier Kille, 30 år

464 forumsinlägg

Skrivet:
25 februari 2017 kl. 09:38
Markiplier Kille, 30 år

Citat från Nickissues:


Är det bara jag som föredrar ganska ljust rum när jag spelar (alltså tända lampor)

Själv får jag en film känsla med vissa spel om jag släcker rummet. Finns bara jag och skärmen då.

Vvardenfell Kille, 33 år

7 610 forumsinlägg

Skrivet:
25 februari 2017 kl. 20:17
Vvardenfell Kille, 33 år

Jag lyckas på något sätt alltid få skitirriterande screen glares om jag inte kör på kolsvart runt omkring.

Peppar Kille, 32 år

12 407 forumsinlägg

Skrivet:
25 februari 2017 kl. 21:06
Peppar Kille, 32 år

Spenderat dagen med att lira Tekken 7.
De e najs.

Godling 33 år

795 forumsinlägg

Skrivet:
25 februari 2017 kl. 21:43
Godling 33 år

Citat från Peppar:


Spenderat dagen med att lira Tekken 7.
De e najs.


Går det fortfarande att juggla i all evighet? Fuck dat i så fall </3

Peppar Kille, 32 år

12 407 forumsinlägg

Skrivet:
25 februari 2017 kl. 22:32
Peppar Kille, 32 år

Citat från Godling:


Citat från Peppar:

Spenderat dagen med att lira Tekken 7.
De e najs.

Går det fortfarande att juggla i all evighet? Fuck dat i så fall </3


Nej. De har fixat en del av det rätt mycket.
Var sjukt länge sedan jag spelade Tekken, men det känns mer combo-baserat än innan.
Samt att man har tagit bort att du kan sparka på en motståndare som ligger ner i all evighet.

Markiplier Kille, 30 år

464 forumsinlägg

Skrivet:
25 februari 2017 kl. 22:52
Markiplier Kille, 30 år

Citat från Peppar:


Citat från Godling:

Citat från Peppar:

Spenderat dagen med att lira Tekken 7.
De e najs.

Går det fortfarande att juggla i all evighet? Fuck dat i så fall </3

Samt att man har tagit bort att du kan sparka på en motståndare som ligger ner i all evighet.


Nja

Peppar Kille, 32 år

12 407 forumsinlägg

Skrivet:
25 februari 2017 kl. 22:54
Peppar Kille, 32 år

Citat från Markiplier:


Citat från Peppar:

Citat från Godling:

Citat från Peppar:

Spenderat dagen med att lira Tekken 7.
De e najs.

Går det fortfarande att juggla i all evighet? Fuck dat i så fall </3

Samt att man har tagit bort att du kan sparka på en motståndare som ligger ner i all evighet.

Nja


Det är basically ett quote från snubben från Bandai Namco.
Du KAN ju fortfarande sparka på den som ligger ner, men du kan inte hålla kvar personen nere i all evighet.

Markiplier Kille, 30 år

464 forumsinlägg

Skrivet:
25 februari 2017 kl. 23:02
Markiplier Kille, 30 år

Citat från Peppar:


Citat från Markiplier:

Citat från Peppar:

Citat från Godling:

Citat från Peppar:

Spenderat dagen med att lira Tekken 7.
De e najs.

Går det fortfarande att juggla i all evighet? Fuck dat i så fall </3

Samt att man har tagit bort att du kan sparka på en motståndare som ligger ner i all evighet.

Nja

Det är basically ett quote från snubben från Bandai Namco.
Du KAN ju fortfarande sparka på den som ligger ner, men du kan inte hålla kvar personen nere i all evighet.


Det går att diskutera. Kommer inte ihåg karaktären som är en mad scientists liknande snubbe men jag vet att man kan hålla folk nere på marken jävligt länge som Steve, och det är svårt att ta sig upp. Den galne vetenskapsmannen är ännu svårare då han skrapar rumpan på marken.

Godling 33 år

795 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2017 kl. 21:15
Godling 33 år

Horizon kom tidigt! Åååååh!

Man måste uppleva det här spelet direkt på skärmen, videor gör det inte rättvisa by a long shot. Allt är så gnistrande kristallklart, detaljerat och levande utan jaggies eller framedrops. Myror bärandes löv klättrar upp och ner för träden, trollsländor surrar kring vattnen, rävar och kaniner ränner i buskarna och fisk simmar i åarna. Solstrålar strimmar ner i prismor och verkar penetrera löv och gräs så de skiner, och miljöerna i sig känns unika och ständigt högintressanta med städer som ligger helt bagravda i natur och ruiner. Ibland måste man bara stå och kolla på skit för att det ligger nåt så bekant i det man ser, men grönskan och förfallet gör det svårt att avgöra exakt. Suget att veta mer om världen är sick.

Jag har bara sett två typer av maskinfiender ännu men de är idiotvackra i både design och animation, och att plocka ner dem med båge eller spjut har en sjukt satisfying känsla. Kontrollen är SPOT ON i allt man gör. Så underbart lätt, mjuk och precis.

Det påminner en hel del om The Witcher 3 med den generella storheten och överflödet av sidequests, fast med Assassin Creed-klättring, stealth, crafting och djupt taktiska strider. Man får också alternerande musik genom världen och det är så himla skönt att soundtracket faktiskt är BRA. Vacker, karaktärsfull och episk, liksom i W3.

Det enda som stört mig lite är designen på vissa karaktärer och särskilt barn, men gudarna ska veta att de såg värre ut i W3.

Så jäkla nöjd. Lycklig. Ett spel som gör att man återförälskar sig i spel.

Invoker Kille, 30 år

3 315 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2017 kl. 21:17
Invoker Kille, 30 år

Det är en sak jag tänkt på.

Varför har majoriteten utav spel så jävla dåligt designade barn? Alltså jämfört med alla andra karaktärer. Detta verkar vara något som drabbar alla spel jag stött på.

Huepow 31 år

489 forumsinlägg

Skrivet:
28 februari 2017 kl. 10:37
Huepow 31 år

Citat från Invoker:


Det är en sak jag tänkt på.
Varför har majoriteten utav spel så jävla dåligt designade barn? Alltså jämfört med alla andra karaktärer. Detta verkar vara något som drabbar alla spel jag stött på.


För att resten av människoteamet lever på devisen att sex säljer och ingen vill vara that guy som frågar efter dom resurserna.

Nä men. Människor kostar mycket att designa. När människor är ungefär lika långa kan du för det mesta återanvända rörelsedata. Korta människor rör sig helt annorlunda från långa. Barn tar sällan upp en stor andel centrala karaktärer så prioriteringar görs. Vi är liksom wired att märka när något är fel på människor så det är bara tydligare för oss än andra saker man tummar på.

CraxiBamdikut 30 år

2 668 forumsinlägg

Skrivet:
28 februari 2017 kl. 10:56
CraxiBamdikut 30 år

bra svar *gillar*

Invoker Kille, 30 år

3 315 forumsinlägg

Skrivet:
28 februari 2017 kl. 11:10
Invoker Kille, 30 år

Citat från Huepow:


Citat från Invoker:

Det är en sak jag tänkt på.
Varför har majoriteten utav spel så jävla dåligt designade barn? Alltså jämfört med alla andra karaktärer. Detta verkar vara något som drabbar alla spel jag stött på.

För att resten av människoteamet lever på devisen att sex säljer och ingen vill vara that guy som frågar efter dom resurserna.
Nä men. Människor kostar mycket att designa. När människor är ungefär lika långa kan du för det mesta återanvända rörelsedata. Korta människor rör sig helt annorlunda från långa. Barn tar sällan upp en stor andel centrala karaktärer så prioriteringar görs. Vi är liksom wired att märka när något är fel på människor så det är bara tydligare för oss än andra saker man tummar på.


Förklarar en del, k skyrim har dom ju bara bytt ut huvudet och händerna sedan krympt original kroppen, en moddare härmade processen på sin stream, tog ju typ 20 minuter, + designen för huvudet såklart.

Iof, inget stort fokus egentligen. Tycker det bara är något udda som är återkommande.

Invoker Kille, 30 år

3 315 forumsinlägg

Skrivet:
28 februari 2017 kl. 11:13
Invoker Kille, 30 år



För den som missat typ århundradets händelse.

Tengil Kille, 34 år

697 forumsinlägg

Skrivet:
28 februari 2017 kl. 12:08
Tengil Kille, 34 år

När jag kommer hem så ska det liras River City Random Underground YÅAAAAAAAASSSS


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet