Allmän diskussionstråd för gamers

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
E_Schwartz Kille, 35 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
18 april 2012 kl. 13:02
E_Schwartz Kille, 35 år

Citat från Thias


Alright! har dock inte läst serietidningarna men spelet var kul att spela då det var så annorlunda jämfört med andra spel som fanns just då =)

Helt klart!
Det var ett väldigt storydrivet FPS till skillnad från mycket annat skit som kom runt samma period.

Pansartax Kille, 32 år

12 548 forumsinlägg

Skrivet:
18 april 2012 kl. 13:59
Pansartax Kille, 32 år

Dagens spel är inte spel, utan snarare interaktiva actionfilmer. Vilket är kasst som fan.

XPL Kille, 32 år

1 268 forumsinlägg

Skrivet:
18 april 2012 kl. 14:09
XPL Kille, 32 år

Citat från Pansartax


Dagens spel är inte spel, utan snarare interaktiva actionfilmer. Vilket är kasst som fan.

Halo har haft totalt 60 minuter cutscenes på ungefär 7-8 tim gameplay

Bloodbath Kille, 33 år

14 529 forumsinlägg

Skrivet:
18 april 2012 kl. 14:11
Bloodbath Kille, 33 år

Quake 2 hade knappt några cutscenes på flera timmars gametime (6 - 8 timmar+)

Pansartax Kille, 32 år

12 548 forumsinlägg

Skrivet:
18 april 2012 kl. 14:12
Pansartax Kille, 32 år

Citat från RenegadeNova


Citat från Pansartax

Dagens spel är inte spel, utan snarare interaktiva actionfilmer. Vilket är kasst som fan.

Halo har haft totalt 60 minuter cutscenes på ungefär 7-8 tim gameplay


Menar du originalet? Det är ändå 10 år sedan. Och jag skulle säga att 10 % cutscenes är mycket.

Naturdiet 31 år

10 024 forumsinlägg

Skrivet:
18 april 2012 kl. 14:17
Naturdiet 31 år

Har ni lirat Heavy Rain? Hela spelet är uppbyggt som en interaktiv film. För att hålla mig lite till det ni pratade om.

Pansartax Kille, 32 år

12 548 forumsinlägg

Skrivet:
18 april 2012 kl. 14:18
Pansartax Kille, 32 år

Citat från dansasvin


Har ni lirat Heavy Rain? Hela spelet är uppbyggt som en interaktiv film. För att hålla mig lite till det ni pratade om.

Jag har spelat det! Men det tycker jag ändå är okej, eftersom det är hela grejen med det.

Nu snackar vi om typ Gears of War och Uncharted, där du bara springer mellan cutscenes och quick time events, typ.

Thias Kille, 37 år

6 932 forumsinlägg

Skrivet:
18 april 2012 kl. 14:20
Thias Kille, 37 år

Sen så går det att alltid skippa cutscens...

Naturdiet 31 år

10 024 forumsinlägg

Skrivet:
18 april 2012 kl. 14:21
Naturdiet 31 år

För att inte glömma alla Final Fantasy också, hur mycket cutscenes som helst.
Och Kingdom Hearts.

Två av mina favoritspelserier dock.

Naturdiet 31 år

10 024 forumsinlägg

Skrivet:
18 april 2012 kl. 14:21
Naturdiet 31 år

Citat från Thias


Sen så går det att alltid skippa cutscens...

Fast det går inte i äldre spel, och många av oss vill faktiskt hänga med i vad som händer.

Pansartax Kille, 32 år

12 548 forumsinlägg

Skrivet:
18 april 2012 kl. 14:23
Pansartax Kille, 32 år

Det är skillnad på gamla spel och nya spels cutscenes. Jag menar. Ta Uncharted.

Finns massvis med plattformsmoment i dem, men du spelar dem inte. Du gör ett quick-time event så blir det en "cinematisk sekvens" där Nathan hoppar över hindret. Förstår ni vad jag menar?

Emol Kille, 36 år

2 338 forumsinlägg

Skrivet:
18 april 2012 kl. 14:23
Emol Kille, 36 år

Citat från Pansartax


Citat från dansasvin

Har ni lirat Heavy Rain? Hela spelet är uppbyggt som en interaktiv film. För att hålla mig lite till det ni pratade om.

Jag har spelat det! Men det tycker jag ändå är okej, eftersom det är hela grejen med det.

Nu snackar vi om typ Gears of War och Uncharted, där du bara springer mellan cutscenes och quick time events, typ.


Tss, vilken överdrift :) Inte direkt så att "utfyllnaden" är händelselöst.

Thias Kille, 37 år

6 932 forumsinlägg

Skrivet:
18 april 2012 kl. 14:24
Thias Kille, 37 år

Det är sant, men i dom nya spelen oftast =)

Bloodbath Kille, 33 år

14 529 forumsinlägg

Skrivet:
18 april 2012 kl. 14:26
Bloodbath Kille, 33 år

Hmm, någon som lirat Naval War: Arctic Circle?

Pansartax Kille, 32 år

12 548 forumsinlägg

Skrivet:
18 april 2012 kl. 14:28
Pansartax Kille, 32 år

Alltså, visst har det funnits spel med mycket cutscenes innan. MGS4 och senare Final Fantasy är väl de jag främst tänker på. Grejen är att om man tog bort dessa cutscenes så funkade fortfarande spelmekaniken.

Om man kollar på nyare spel såsom Uncharted, Gears of War och Mass Effect så skulle de se ungefär likadana ut om man tog bort allt överflödigt såsom grafik och annat. Förutom att ett skulle innehålla massor av billig dialog och annat massa jävla hoppande.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet