Allmän diskussionstråd för gamers
Citat från Thias
Alright! har dock inte läst serietidningarna men spelet var kul att spela då det var så annorlunda jämfört med andra spel som fanns just då =)
Helt klart!
Det var ett väldigt storydrivet FPS till skillnad från mycket annat skit som kom runt samma period.
Dagens spel är inte spel, utan snarare interaktiva actionfilmer. Vilket är kasst som fan.
Quake 2 hade knappt några cutscenes på flera timmars gametime (6 - 8 timmar+)
Citat från RenegadeNova
Citat från Pansartax
Dagens spel är inte spel, utan snarare interaktiva actionfilmer. Vilket är kasst som fan.
Halo har haft totalt 60 minuter cutscenes på ungefär 7-8 tim gameplay
Menar du originalet? Det är ändå 10 år sedan. Och jag skulle säga att 10 % cutscenes är mycket.
Har ni lirat Heavy Rain? Hela spelet är uppbyggt som en interaktiv film. För att hålla mig lite till det ni pratade om.
Citat från dansasvin
Har ni lirat Heavy Rain? Hela spelet är uppbyggt som en interaktiv film. För att hålla mig lite till det ni pratade om.
Jag har spelat det! Men det tycker jag ändå är okej, eftersom det är hela grejen med det.
Nu snackar vi om typ Gears of War och Uncharted, där du bara springer mellan cutscenes och quick time events, typ.
Sen så går det att alltid skippa cutscens...
För att inte glömma alla Final Fantasy också, hur mycket cutscenes som helst.
Och Kingdom Hearts.
Två av mina favoritspelserier dock.
Det är skillnad på gamla spel och nya spels cutscenes. Jag menar. Ta Uncharted.
Finns massvis med plattformsmoment i dem, men du spelar dem inte. Du gör ett quick-time event så blir det en "cinematisk sekvens" där Nathan hoppar över hindret. Förstår ni vad jag menar?
Citat från Pansartax
Citat från dansasvin
Har ni lirat Heavy Rain? Hela spelet är uppbyggt som en interaktiv film. För att hålla mig lite till det ni pratade om.
Jag har spelat det! Men det tycker jag ändå är okej, eftersom det är hela grejen med det.
Nu snackar vi om typ Gears of War och Uncharted, där du bara springer mellan cutscenes och quick time events, typ.
Tss, vilken överdrift :) Inte direkt så att "utfyllnaden" är händelselöst.
Det är sant, men i dom nya spelen oftast =)
Hmm, någon som lirat Naval War: Arctic Circle?
Alltså, visst har det funnits spel med mycket cutscenes innan. MGS4 och senare Final Fantasy är väl de jag främst tänker på. Grejen är att om man tog bort dessa cutscenes så funkade fortfarande spelmekaniken.
Om man kollar på nyare spel såsom Uncharted, Gears of War och Mass Effect så skulle de se ungefär likadana ut om man tog bort allt överflödigt såsom grafik och annat. Förutom att ett skulle innehålla massor av billig dialog och annat massa jävla hoppande.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet