Allmän diskussionstråd för gamers

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
OndaHamstern Kille, 37 år

5 676 forumsinlägg

Skrivet:
21 mars 2012 kl. 08:47
OndaHamstern Kille, 37 år

Citat från Zedonhia


Citat från OndaHamstern

Citat från Pansartax

Någon annan här som är taggad på Dragon's Dogma? Ser riktigt jävla trevligt ut

Min teori om att de Japanska speltillverkarna har börjat ta efter den västerländska spelindustrin när det kommer till spelmekanik och frihet börjar låta allt mer som en sanning än en teori.

Först Binary Domain och nu det här.

vadå först Binary Domain? vad hände med Metal Gear? och Ace Combat? O.O


Metal gear går det fortfarande ett tjockt rött rep igenom (bra story men du har inte mycket valmöjligheter) Ace Combat har jag inte spelat.


Men det är just frihets aspekten jag syftar på, då du får lite mer valmöjligheter i Binary Domain genom "trygghets" konceptet.

reke Kille, 33 år

1 101 forumsinlägg

Skrivet:
21 mars 2012 kl. 08:48
reke Kille, 33 år

Citat från Vattenflaskan


Citat från Zedonhia

Citat från Vattenflaskan

Citat från Zedonhia

Citat från Vattenflaskan

Spelar World of Warcraft : P

WoW - Sux big time!

Sannerligen, dock var det bättre förr.
Men det finns ju fortfarande en anledning till varför så många spelar det.
För övrigt om det suger så gör ett lika bra spel själv dårå : PP

jag har inte sagt att jag kan göra't bättre, jag tycker att dom skulle hållit sig till att göra strategi spel :p

Tycker jag inte, WoW lyckades otroligt bra.


WoW var otroligt i vanilla. TBC var helt okej.

Upprorsmakare 33 år

7 794 forumsinlägg

Skrivet:
21 mars 2012 kl. 08:50
Upprorsmakare 33 år

Citat från reke


WoW var otroligt i vanilla. TBC var helt okej.

Vanilla var ogenomtänkt och extremt tidskrävande.

OndaHamstern Kille, 37 år

5 676 forumsinlägg

Skrivet:
21 mars 2012 kl. 08:51
OndaHamstern Kille, 37 år

Citat från Upprorsmakare


Citat från reke

WoW var otroligt i vanilla. TBC var helt okej.

Vanilla var ogenomtänkt och extremt tidskrävande.


världens bästa MMO är SW: Galaxis, jag utmanar er och hitta ett bättre crafting system!

Samt allt plotter, man kunde bli politiker, arkitekt osv osv (så de gav en möjligheten och skita i "storyn"

SeXXi_Gurl_14Xx Tjej, 30 år

2 977 forumsinlägg

Skrivet:
21 mars 2012 kl. 08:55
SeXXi_Gurl_14Xx Tjej, 30 år

Fast när jag menade lyckades så syftade jag från inkomst perspektiv, det jävla spelet drar in en del pengar.

Pansartax Kille, 32 år

12 548 forumsinlägg

Skrivet:
21 mars 2012 kl. 08:57
Pansartax Kille, 32 år

Citat från Vattenflaskan


Fast när jag menade lyckades så syftade jag från inkomst perspektiv, det jävla spelet drar in en del pengar.

Pengar indragna gör inte ett spel bra.

XPL Kille, 32 år

1 268 forumsinlägg

Skrivet:
21 mars 2012 kl. 08:59
XPL Kille, 32 år

Citat från OndaHamstern


Citat från Zedonhia

Citat från OndaHamstern

Citat från Pansartax

Någon annan här som är taggad på Dragon's Dogma? Ser riktigt jävla trevligt ut

Min teori om att de Japanska speltillverkarna har börjat ta efter den västerländska spelindustrin när det kommer till spelmekanik och frihet börjar låta allt mer som en sanning än en teori.

Först Binary Domain och nu det här.

vadå först Binary Domain? vad hände med Metal Gear? och Ace Combat? O.O

Metal gear går det fortfarande ett tjockt rött rep igenom (bra story men du har inte mycket valmöjligheter) Ace Combat har jag inte spelat.


Men det är just frihets aspekten jag syftar på, då du får lite mer valmöjligheter i Binary Domain genom "trygghets" konceptet.


Jaha du tänkte så :p

OndaHamstern Kille, 37 år

5 676 forumsinlägg

Skrivet:
21 mars 2012 kl. 09:03
OndaHamstern Kille, 37 år

Citat från Zedonhia


Jaha du tänkte så :p[/i]

Yes, jag skulle ha varit tydligare om att jag pratade Spelmekanik och inte flörtade med västvärlden.


Exempelvis: den Svenske filmen "Mannen på taket" har en helikopter scen som har förändrat filmmekaniken även i USA då den gjordes på ett så pass tekniskt funktionellt sätt. (Det går och förklara som Binary domain i Japan ingen stor förändring men det är en förbättring)

SeXXi_Gurl_14Xx Tjej, 30 år

2 977 forumsinlägg

Skrivet:
21 mars 2012 kl. 09:06
SeXXi_Gurl_14Xx Tjej, 30 år

Citat från Pansartax


Citat från Vattenflaskan

Fast när jag menade lyckades så syftade jag från inkomst perspektiv, det jävla spelet drar in en del pengar.

Pengar indragna gör inte ett spel bra.


Att ha många koreaner som spelar ett spel gör det inte bra.
Men om så många människor konsumerar det så borde det ju vara bra, eller?

Pansartax Kille, 32 år

12 548 forumsinlägg

Skrivet:
21 mars 2012 kl. 09:07
Pansartax Kille, 32 år

Citat från Vattenflaskan


[Att ha många koreaner som spelar ett spel gör det inte bra.
Men om så många människor konsumerar det så borde det ju vara bra, eller?


Nja, Starcraft är RTS i stort sätt fulländat.

WoW är mer en väldigt beroendeframkallade spelmekanik, mer att folk fastnar (bara lite bättre gear) än de faktiskt tycker är kul!

OndaHamstern Kille, 37 år

5 676 forumsinlägg

Skrivet:
21 mars 2012 kl. 09:12
OndaHamstern Kille, 37 år

Citat från Vattenflaskan


Att ha många koreaner som spelar ett spel gör det inte bra.
Men om så många människor konsumerar det så borde det ju vara bra, eller?
[/i]

Det är inte bara många koreaner som spelar det, det är Sydkoreas national "sport"

XPL Kille, 32 år

1 268 forumsinlägg

Skrivet:
21 mars 2012 kl. 09:27
XPL Kille, 32 år

Citat från OndaHamstern


Citat från Zedonhia

Jaha du tänkte så :p

Yes, jag skulle ha varit tydligare om att jag pratade Spelmekanik och inte flörtade med västvärlden.


Exempelvis: den Svenske filmen "Mannen på taket" har en helikoter scen som har förändrat filmmekaniken även i USA då den gjordes på ett så pass tekniskt funktionellt sätt. (Det går och förklara som Binary domain i Japan ingen stor förändring men det är en förbättring)


Så sant så :)

SeXXi_Gurl_14Xx Tjej, 30 år

2 977 forumsinlägg

Skrivet:
21 mars 2012 kl. 09:35
SeXXi_Gurl_14Xx Tjej, 30 år

Citat från Pansartax


Citat från Vattenflaskan

[Att ha många koreaner som spelar ett spel gör det inte bra.
Men om så många människor konsumerar det så borde det ju vara bra, eller?


Nja, Starcraft är RTS i stort sätt fulländat.

WoW är mer en väldigt beroendeframkallade spelmekanik, mer att folk fastnar (bara lite bättre gear) än de faktiskt tycker är kul!


Sen kan det ju också vara så att det är kul att skaffa gear.

Tuve Kille, 39 år

590 forumsinlägg

Skrivet:
21 mars 2012 kl. 11:40
Tuve Kille, 39 år


FSM Kille, 33 år

7 023 forumsinlägg

Skrivet:
21 mars 2012 kl. 13:22
FSM Kille, 33 år

Citat från Upprorsmakare


Citat från reke

WoW var otroligt i vanilla. TBC var helt okej.

Vanilla var ogenomtänkt och extremt tidskrävande.


Tack Casper.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet