Allmän diskussionstråd för gamers
					OndaHamstern 
					Kille, 37 år				
									Citat från Zedonhia
Citat från OndaHamstern
Citat från Pansartax
Någon annan här som är taggad på Dragon's Dogma? Ser riktigt jävla trevligt ut
Min teori om att de Japanska speltillverkarna har börjat ta efter den västerländska spelindustrin när det kommer till spelmekanik och frihet börjar låta allt mer som en sanning än en teori.
Först Binary Domain och nu det här.
vadå först Binary Domain? vad hände med Metal Gear? och Ace Combat? O.O
Metal gear går det fortfarande ett tjockt rött rep igenom (bra story men du har inte mycket valmöjligheter) Ace Combat har jag inte spelat.
Men det är just frihets aspekten jag syftar på, då du får lite mer valmöjligheter i Binary Domain genom "trygghets" konceptet.
					reke 
					Kille, 33 år				
									Citat från Vattenflaskan
Citat från Zedonhia
Citat från Vattenflaskan
Citat från Zedonhia
Citat från Vattenflaskan
Spelar World of Warcraft : P
WoW - Sux big time!
Sannerligen, dock var det bättre förr.
Men det finns ju fortfarande en anledning till varför så många spelar det.
För övrigt om det suger så gör ett lika bra spel själv dårå : PP
jag har inte sagt att jag kan göra't bättre, jag tycker att dom skulle hållit sig till att göra strategi spel :p
Tycker jag inte, WoW lyckades otroligt bra.
WoW var otroligt i vanilla. TBC var helt okej.
					Upprorsmakare 
					33 år				
									Citat från reke
WoW var otroligt i vanilla. TBC var helt okej.
Vanilla var ogenomtänkt och extremt tidskrävande.
					OndaHamstern 
					Kille, 37 år				
									Citat från Upprorsmakare
Citat från reke
WoW var otroligt i vanilla. TBC var helt okej.
Vanilla var ogenomtänkt och extremt tidskrävande.
världens bästa MMO är SW: Galaxis, jag utmanar er och hitta ett bättre crafting system!
Samt allt plotter, man kunde bli politiker, arkitekt osv osv (så de gav en möjligheten och skita i "storyn"
					SeXXi_Gurl_14Xx 
					Tjej, 30 år				
									Fast när jag menade lyckades så syftade jag från inkomst perspektiv, det jävla spelet drar in en del pengar.
					Pansartax 
					Kille, 32 år				
									Citat från Vattenflaskan
Fast när jag menade lyckades så syftade jag från inkomst perspektiv, det jävla spelet drar in en del pengar.
Pengar indragna gör inte ett spel bra.
					XPL 
					Kille, 32 år				
									Citat från OndaHamstern
Citat från Zedonhia
Citat från OndaHamstern
Citat från Pansartax
Någon annan här som är taggad på Dragon's Dogma? Ser riktigt jävla trevligt ut
Min teori om att de Japanska speltillverkarna har börjat ta efter den västerländska spelindustrin när det kommer till spelmekanik och frihet börjar låta allt mer som en sanning än en teori.
Först Binary Domain och nu det här.
vadå först Binary Domain? vad hände med Metal Gear? och Ace Combat? O.O
Metal gear går det fortfarande ett tjockt rött rep igenom (bra story men du har inte mycket valmöjligheter) Ace Combat har jag inte spelat.
Men det är just frihets aspekten jag syftar på, då du får lite mer valmöjligheter i Binary Domain genom "trygghets" konceptet.
Jaha du tänkte så :p
					OndaHamstern 
					Kille, 37 år				
									Citat från Zedonhia
Jaha du tänkte så :p[/i]
Yes, jag skulle ha varit tydligare om att jag pratade Spelmekanik och inte flörtade med västvärlden.
Exempelvis: den Svenske filmen "Mannen på taket" har en helikopter scen som har förändrat filmmekaniken även i USA då den gjordes på ett så pass tekniskt funktionellt sätt. (Det går och förklara som Binary domain i Japan ingen stor förändring men det är en förbättring)
					SeXXi_Gurl_14Xx 
					Tjej, 30 år				
									Citat från Pansartax
Citat från Vattenflaskan
Fast när jag menade lyckades så syftade jag från inkomst perspektiv, det jävla spelet drar in en del pengar.
Pengar indragna gör inte ett spel bra.
Att ha många koreaner som spelar ett spel gör det inte bra.
Men om så många människor konsumerar det så borde det ju vara bra, eller?
					Pansartax 
					Kille, 32 år				
									Citat från Vattenflaskan
[Att ha många koreaner som spelar ett spel gör det inte bra.
Men om så många människor konsumerar det så borde det ju vara bra, eller?
Nja, Starcraft är RTS i stort sätt fulländat.
WoW är mer en väldigt beroendeframkallade spelmekanik, mer att folk fastnar (bara lite bättre gear) än de faktiskt tycker är kul!
					OndaHamstern 
					Kille, 37 år				
									Citat från Vattenflaskan
Att ha många koreaner som spelar ett spel gör det inte bra.
Men om så många människor konsumerar det så borde det ju vara bra, eller?
[/i]
Det är inte bara många koreaner som spelar det, det är Sydkoreas national "sport"
					XPL 
					Kille, 32 år				
									Citat från OndaHamstern
Citat från Zedonhia
Jaha du tänkte så :p
Yes, jag skulle ha varit tydligare om att jag pratade Spelmekanik och inte flörtade med västvärlden.
Exempelvis: den Svenske filmen "Mannen på taket" har en helikoter scen som har förändrat filmmekaniken även i USA då den gjordes på ett så pass tekniskt funktionellt sätt. (Det går och förklara som Binary domain i Japan ingen stor förändring men det är en förbättring)
Så sant så :)
					SeXXi_Gurl_14Xx 
					Tjej, 30 år				
									Citat från Pansartax
Citat från Vattenflaskan
[Att ha många koreaner som spelar ett spel gör det inte bra.
Men om så många människor konsumerar det så borde det ju vara bra, eller?
Nja, Starcraft är RTS i stort sätt fulländat.
WoW är mer en väldigt beroendeframkallade spelmekanik, mer att folk fastnar (bara lite bättre gear) än de faktiskt tycker är kul!
Sen kan det ju också vara så att det är kul att skaffa gear.
					Tuve 
					Kille, 39 år				
									
								
					FSM 
					Kille, 33 år				
									Citat från Upprorsmakare
Citat från reke
WoW var otroligt i vanilla. TBC var helt okej.
Vanilla var ogenomtänkt och extremt tidskrävande.
Tack Casper.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet

