Allmän diskussionstråd för gamers
Citat från Pansartax
Något särskilt jobbigt var när jag spelade Ghostbustersspelet som kom ut för ett par år sen. Man sparade mellan uppdragen och om man stängde av och spellade senare så fick man inte se det nya kapitlets cutscene igen utan startade uppdraget direkt, jävla skit!
Det där sista kan jag säga att det fick mig totalt att tappa intresset för L.A Noire!
Jag spelade massor i sträck, men sedan slog jag av.
Efter det så kändes det som att börja läsa en deckare mitt i.
Cutscenes - bane of every gamers life
Citat från Reflections
Cutscenes - bane of every gamers life
Fan heller! :D
Jag älskar dom!
Men det finns vissa regler som måste användas för att dom inte ska förstöra ett spel totalt!
Är storyn och röstskådespeleriet bra tycker jag om cutscenes då det ger lite mer inlevelse och uppbyggnad (iaf första gången man spelar spelet) innan bossfights t ex, men det SKA finnas ett alternativ att skippa det så man inte behöver se om den 2143409124,5 gånger. typ.
Haha det jag egentligen menade :(. Cutscenes som är påtvingade/irrelevanta och asjobbiga - bane of my life.
typ när man ska hämta tali i me2. i sista bossen på insane är det jobbigaste den jävla soldaten med rocket launcher.
En av reglerna som bör tänkas på av spelmakare är att cutscenes inte ska vara det enda medlet för storyberättande.
Det bör faktiskt ske saker in-game som driver den framåt med!
Ett underbart exempel är ju Half Life 2 (Återkommer ofta till det spelet, I know! Men det är verkligen awesome gjort!) där det inte finns en enda cutscene genom hela spelet!
Men ändå så är det ett av dom bästa spelen som har gjorts imo!
Och det är ju för att dom faktiskt använde sig av karaktärerna i spelet för att berätta storyn, inte cutscenes!
Citat från ErikSchwartz
En av reglerna som bör tänkas på av spelmakare är att cutscenes inte ska vara det enda medlet för storyberättande.
Det bör faktiskt ske saker in-game som driver den framåt med!
Ett underbart exempel är ju Half Life 2 (Återkommer ofta till det spelet, I know! Men det är verkligen awesome gjort!) där det inte finns en enda cutscene genom hela spelet!
Men ändå så är det ett av dom bästa spelen som har gjorts imo!
Och det är ju för att dom faktiskt använde sig av karaktärerna i spelet för att berätta storyn, inte cutscenes!
älskar delen där man kommer in till alyx och hennes farsa är det va?
under tiden dom pratar på så kan man springa runt, teleportera en blomkruka och lite annat skoj!
Citat från Poked
älskar delen där man kommer in till alyx och hennes farsa är det va?
under tiden dom pratar på så kan man springa runt, teleportera en blomkruka och lite annat skoj!
Det är Alyx och Dr Kleiner som snackar :)
Men precis!
Dom är helt uppe i sin diskussion och Gordon är inte tvingad att kolla på dom som om han vore någon sorts diskussions voyeur!
På tal om Alyx:
Med tanke på att dom inte har använt sig av Facial recognition software för att skapa deras ansikten (vad jag har förstått) så är dom fan experter på att skapa känslor i sina karaktärer!
Man ser ju för fan på henne att hon är orolig!
Alyx är snygg, period.
I'd do her...
*:
Jag tycker att den där sortens trailers är så jääävla tråkiga!
Jag vill ha gameplay, inte någon jävla cutscene!
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet