2D-artister sökes till spelprojekt.
Inte för att jag kan något om spel utveckling osv. Men 2D är väl typ som Tibias grafik?
2d är två dimensioner. höjden och bredden. hur programmerar du spelet då? vilket programmeringsspråk?
NiNTENDOHC, EnGammalSko: Ja det stämmer.
Spelet programmeras i Programspråket C++ med hjälp av ett grafik bibliotek.
Rita kan jag. Men vad är det för story då? Behövs det karaktärer eller miljöer?
Kan c++ till stor del, ifall hjälp behövs är jag gärna med.
Storyn är ganska komplex. Påbörjade storyn år 2006. Där finns 5 huvudkaraktärer alla krigare av olika härkomst. Det ultimata vore att låta alla huvudkaraktärers historia framgå i spelet. Men vi får ta en sak i taget om vi ska få något gjort. Där finns i allafall gott om Material att bygga kring.
inte enklare å skaffa xbox's indiegame editor och gör ett till 360 istället?
Citat från Kommatecken
inte enklare å skaffa xbox's indiegame editor och gör ett till 360 istället?
Det enklaste alternativet är inte alltid det bästa. Tanken är att spelet ska utvecklas till PC.
Kan inte så mycket c++ har Pysslat mest med gamemaker. Game maker räcker ju fan gott och väl att göra ett 2d spel till? Fast det funkar endast till windows och självklart inte lika advancerat :p hur seriöst är det? Kan ändå inte hjälpa till för jag har ingen dator
Jo Gamemaker fungerar bra om man vill göra mindre spel. Okey, jo. Men tanken är att spelet ska vara till Windows. Fördelen med att programmera spelet på egen hand är att du slipper begränsa dig till spelprogrammets(t.ex Gamemakers) gränser. Okey, kul att du visar intresse i ändå!
Låter ganska awesome! Vill gärna pröva spelet om det nån gång blir klart! ;)
Citat från imEMO
Låter ganska awesome! Vill gärna pröva spelet om det nån gång blir klart! ;)
^this
Demo funkar också!
Absolut! :)
Hur funkar det när ni använder ett grafikbibliotek? Håller på med C++ i skolan, skulle vara kul att veta...
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet