2D-artister sökes till spelprojekt.

mr_brillz Kille, 36 år

14 forumsinlägg

Skrivet:
25 februari 2010 kl. 16:07
mr_brillz Kille, 36 år

Hej!

Jag söker dig som är sugen på att vara med och utveckla ett 2D fantasy rpg.
Konststilen är huvudsakligen västerländsk.

Om du är Intresserad och vill ha mer information, skriv gärna i min gästbok eller skicka ett PM.

MVH EraseMe

Superhjelte Kille, 34 år

8 455 forumsinlägg

Skrivet:
25 februari 2010 kl. 16:10
Superhjelte Kille, 34 år

Inte för att jag kan något om spel utveckling osv. Men 2D är väl typ som Tibias grafik?

012 Kille, 31 år

514 forumsinlägg

Skrivet:
25 februari 2010 kl. 16:15
012 Kille, 31 år

2d är två dimensioner. höjden och bredden. hur programmerar du spelet då? vilket programmeringsspråk?

mr_brillz Kille, 36 år

14 forumsinlägg

Skrivet:
25 februari 2010 kl. 16:33
mr_brillz Kille, 36 år

NiNTENDOHC, EnGammalSko: Ja det stämmer.
Spelet programmeras i Programspråket C++ med hjälp av ett grafik bibliotek.

Appojken Kille, 33 år

447 forumsinlägg

Skrivet:
25 februari 2010 kl. 17:08
Appojken Kille, 33 år

Rita kan jag. Men vad är det för story då? Behövs det karaktärer eller miljöer?

SalviaDivinorum Kille, 33 år

579 forumsinlägg

Skrivet:
25 februari 2010 kl. 17:09
SalviaDivinorum Kille, 33 år

Kan c++ till stor del, ifall hjälp behövs är jag gärna med.

mr_brillz Kille, 36 år

14 forumsinlägg

Skrivet:
25 februari 2010 kl. 17:16
mr_brillz Kille, 36 år

Storyn är ganska komplex. Påbörjade storyn år 2006. Där finns 5 huvudkaraktärer alla krigare av olika härkomst. Det ultimata vore att låta alla huvudkaraktärers historia framgå i spelet. Men vi får ta en sak i taget om vi ska få något gjort. Där finns i allafall gott om Material att bygga kring.

himynameis Kille, 32 år

3 251 forumsinlägg

Skrivet:
25 februari 2010 kl. 17:18
himynameis Kille, 32 år

inte enklare å skaffa xbox's indiegame editor och gör ett till 360 istället?

mr_brillz Kille, 36 år

14 forumsinlägg

Skrivet:
25 februari 2010 kl. 17:29
mr_brillz Kille, 36 år

Citat från Kommatecken


inte enklare å skaffa xbox's indiegame editor och gör ett till 360 istället?


Det enklaste alternativet är inte alltid det bästa. Tanken är att spelet ska utvecklas till PC.

012 Kille, 31 år

514 forumsinlägg

Skrivet:
25 februari 2010 kl. 20:55
012 Kille, 31 år

Kan inte så mycket c++ har Pysslat mest med gamemaker. Game maker räcker ju fan gott och väl att göra ett 2d spel till? Fast det funkar endast till windows och självklart inte lika advancerat :p hur seriöst är det? Kan ändå inte hjälpa till för jag har ingen dator

mr_brillz Kille, 36 år

14 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2010 kl. 03:57
mr_brillz Kille, 36 år

Jo Gamemaker fungerar bra om man vill göra mindre spel. Okey, jo. Men tanken är att spelet ska vara till Windows. Fördelen med att programmera spelet på egen hand är att du slipper begränsa dig till spelprogrammets(t.ex Gamemakers) gränser. Okey, kul att du visar intresse i ändå!

pSilent Kille, 31 år

9 995 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2010 kl. 04:00
pSilent Kille, 31 år

Låter ganska awesome! Vill gärna pröva spelet om det nån gång blir klart! ;)

u_suck_tbh 33 år

28 184 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2010 kl. 04:07
u_suck_tbh 33 år

Citat från imEMO


Låter ganska awesome! Vill gärna pröva spelet om det nån gång blir klart! ;)


^this
Demo funkar också!

mr_brillz Kille, 36 år

14 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2010 kl. 04:53
mr_brillz Kille, 36 år

Absolut! :)

Dover Kille, 32 år

581 forumsinlägg

Skrivet:
28 februari 2010 kl. 19:23
Dover Kille, 32 år

Hur funkar det när ni använder ett grafikbibliotek? Håller på med C++ i skolan, skulle vara kul att veta...


Du måste vara inloggad för att skriva i forumet