Riktigt namn:
Linnea Civilstatus:
Singel
Läggning:
Bisexuell
Intresse:
Kreativitet
Bor:
I skogen
Politik:
Röd
Dricker:
Vin
Musikstil:
Allt
Klädstil:
Blandat
Medlem sedan:
2008-09-06
Jag också. Hur gör jag nu? Hur gör man när man gjort slut med någon man älskar så jävla mycket, med någon man inte kan tänka på utan att le och typ dö av den varma känslan i bröstet och pirret i magen? Vad gör man när pirret i magen och det varma i bröstet byts ut mot ett tomt svart hål som bara gör ont?
Jo nu säger jag inte att kvinnor inte blir nertryckta alls för så är det ju inte, men allt det där börjar bli lite överdrivet och löses på fel sätt.
På tal om girlpower filmer. Jag tänkte precis på disneyfilmerna. Där är ju i princip bara tjejer som har huvudroller :) Inte alla, men de flesta. Varför har inte killarna gjort uppror mot det liksom? De filmerna har ju funnit ett braaa tag nu.
det är faktiskt psykologiskt bevisat att kvinnor är bättre på att lösa problem genom kommunikation medan killarna löser allt på det fysiska sättet. Nu är jag inte så påläst varför det är just så men har bara hört att det är det vanliga. Sen finns det ju så klart undantag :)
dock så tycker jag att kvinnorna har redan en betydande roll i filmerna för det är alltid dom som löser alla sociala konflikter och är dom som hjälper till utan att använda sig av våld. Deras roll är lika viktig som killarnas som ska vara deras räddare i nöden då de utsetts för fara.
har hört mycket gott om trean. usch, känns nog såhär jobbigt för att just tvåan har varit betydligt jobbigare än ettan. skön att det jämnar ut sig till slut!!