Tillbaka till Hat mot han som kasta hund från bros sida
Diskutera Hat mot han som kasta hund från bro - Sida 22
Hahahaha alltså jag garvar också åt det av någon anledning...
n1ck3L0d30n: mmm.. kasta ner han från bron o se hur road han är då :@
n1ck3L0d30n: brukar inte häller gråta.. men jag gjorde också det.. sjuk människa som gör nått sånt o.o
eXpulse: idiot..
eXpulse: du e fan inte frisk, vi kan ju kasta dig från samma bro om du vill de...
eXpulse: du är en liten idiot<3
SjuHundraGrader: Sjuk är väl bara förnamnet tyvärr ;/
noooo!
*ioknadfowfc*
GregerHere: Ja :D det lät som en bra ide ^^ smart du är ^^)
BaraDiinBabe: Men han får ju inte dö på direkten bara! D:
Jag vet... efter varje kast så kan vi kasta knivar från bron.
Typ pricka killen-som-e-helt-störd-och-kastar-hundar-från-broar leken! :D
GregerHere: Sticka en kniiiv i han :D
BaraDiinBabe: Kanske man ska göra nåt mer än bara kasta? ;o
GregerHere: Shore :D
BaraDiinBabe: Du joinar, vill du kasta först?
GregerHere: Yeeeah! Bra ide :D <3
Jag tkr vi kastar honom från en bro x antal gånger sen låter vi han ligga och plågas till döds! :D
fuckimloved: gör så med honom istället ;) jag hjälper till :]
Mrdeathangel: bra^^
purpleheart: joo tackk, nog ganska många som tycker de
usch det är bara för hemskt :S
Jävla idotfaan!
RUtTEnFiSK: Du har helt rätt!
:)
RUtTEnFiSK: Rätt :P
Dum i huvudet om man gör de!!
icaize: ohja :} jag gör det riktigt riktigt låångsamt :[
han ska minsann få lära sig ett och annat :} mohahahahaha
Mrdeathangel: bra^^ gör det långsamt bara så att han får lida länge
allshallperish: ohja :} e det ngn som har förslag på en tortyrsida/film?
icaize: jadå :} *evilsmile* ska nog ta några idéer från SAW :}
Mrdeathangel: bra ! Låt honom lida länge!
FAN VA HEMSKT!!! TT_TT
jag ska fan hitta honom och döda den jävlan...NEJ!!! först ska jag fan ta mig plåga den jävlen :@ skära i honom med en slö kniv, skära av hans kroppsdelar och sedan kötta honom!!!!!!!!!
HATAR SÅNA JÄVLA F***ING KUK HUVEN!!!!!!!!!!!!!! :@:@:@
pumbba: du kan vara lugn han är fast nu. han gick och anmälde sig själv hos polisen
det är inte inte inte inte okej, nej !
JÄVLA FITTA.... GAH BLEV SUR NU... STACKARS HUND!:@@
lol? bara för du blev ägd hahaha
Och btw, det är inget "bråk" som du trodde. Det kallas för diskussion. Och jag är trött på den.
Klart det finns många omögna 15 och uppåt, och många mogna som är yngre, men dom flesta 12 åringar är inte så särskilt mogna? Har en i in klass (15åring) som beter sej som en unge, asså honär omogen, barnslig och är världens jävla djurälskare. Så självklart är det inte bara att när man är yngre är man omogen, men i vissa, okej väldigt många fall så är det så. Tyck vad ni vill. Men jag är med i gruppen för jag tycker ändå det han gjorde var fel. Så palla diskutera, palla att ingen släpper det, när en slutar börjar alla andra. Så bara släpp det, okej? Som den andra tjejen sa, det är väll inte så svårt?
lillitch:
Håller med bleibbeimir. Mognad och ålder hänger inte ihop, iaf inte när man kommer upp i 12-18 års åldern. Min syster är 12 år och hon ser ut att vara jämngammal med mej, hon är liksom lika ''utvecklad'' som mej som är 3 år äldre. En i nian på vår skola är så fruktansvärt barnslig så det inte finns, Hon lever inte upp till de saker en 15-åring anses ska vara och se ut. Hon ser ut som en gammal kärring med gråttbrunt hår och sminkar sej aldrig, men hon är som en 10-åring anses vara i sättet med sin dyrkning av Mily Cyrus och EMD. Vissa mognar i förtid, vissa tar lite tid på sej och vissa mognar aldrig.
vapenkonst: "om du inte har lärt dig det i ditt liv så betyder det oftast att jag tycker att hon har rätt" asså va? make no sence :S bra, säg inget mer då om du inte pallar det. Överansträng dej inte, kan bli farligt.
Ja, det skiljer ett år mellan alla eller hur? 1 år från 11-12, 1år från 12-13, 1 år från 13-14 osv. 11 åringar är inte mogna, dom flesta, inprincip alla är omogna, så det "ett år skilljer inte mkt" kan va en del ändå du. Och sen är det ju inte alla som är det, men det är så typiskt 9-13/14 åringar att va helt gulligull om djur. Kanske inte många 14 åringar, men tro mej, jag har en sån i min klass, sjukt jobbigt. Och hon ä faktiskt 15. Så ett år kan va mkt i sånt.
asså detta krossar mitt hjärta! fy fan vilket as! nån borde fan kasta honom från bron o amputera en kroppsdel i taget! :'( :@
det med att vi inte äter människor,på vissa ställen gör de det.de flesta anser ju att det är fel att äta människor medans det är okay att äta andra djur,och vissa anser att det är lika rätt att äta människa som att äta andra djur.Experiment gör vi inte så ofta på människor nej,men det är för att man anser att att andra djurs liv inte är lika viktiga,även om det inte borde va så.Vad det gäller att jaga hönor så är det en del av hundens naturliga instinkt.Den kan inte förstå att det är fel för det är så den skulle göra i sin naturliga miljö.Det är ju dens sätt att skaffa föda.Det är inte hundens fel att människan inte anser att det är rätt.
Visst,man skulle kanske kunna hitta ett sätt att prata med en kines även om man inte pratar samma språk,men med tanke på att vi tillhör samma art,bara att vi utvecklats på olika platser,så blir det lättare att förstå för man har ofta liknande kroppsspråk.vad det gäller hundar så tillhör ju dem en annan art och har därför inte riktigt samma kroppsspråk.om man granskar hunden så kan man lista ut vad den känner och vad den menar när den gör något,mer kan man inte begära.Hundens hjärna är inte lika högt utvecklad och kan inte lära sig andra språk så som vi kan.Hundar lär sig trick genom att man säger en sak och vissar hur den ska göra.Den kopplar då ihop det ordet till den rörelsen eller vad det är och utför detta.
lillitch: Det är ju det ja menar,att v i har olika språk. Djuren har sitt eget språk och vi har vårat eget,därför är det ganska svårt för oss att förstå varandra.Vi människor är fortfarande en sorts djur,vi är inte lika primitiva bara.Våra hjärnor och kroppar har utvecklats mer och vårat språk med.Vad det gäller med att vi äter djur så är det ju så att andra djur som hundar o en massa andra vilda djur äter andra,mindre och svagare djur.Det tillhör vår instinkt som köttätare att äta mindre och svagare djur.
vapenkonst: lol "lyssna på henne". Det gjorde jag, men det betyder inte att jag måste tycka som henne.
Många "yngre" tycker att hundar är såå söta och är värsta djur älskare, och dom har därför lika stor betydelse som människor. Men om du läser min kommentar till den andra tjejen, så kanske du fattar vad jag menar. Nej ett år är inte stor skillnad, men det kan ha mkt med hur mogen man är och ja som sagt, det andra jag nämnde.
xXrawrieXx: Djur har inte lika stor betydelse som människor, du får tycka vad du vill, men se på hur hela världen ser det, äter vi människor? Nej. Gör vi expriment på människor? Åter igen nej. Folk tänker inte så, inte alla. Du får ha vilka åsikter du vill, precis som mej. Så jag tycker fortfarande samma sak. Det han gjorde var fel och grymt, men man kan fan inte se djur som människor. Dom har hjärna ja, men inte förståelse för saker. Dom fattar inte varför vi gör som vi gör, eller säger saker. Det var precis därför den mannen slängde hunden för bron, för att lära den att inte jaga hönsen.
xXrawrieXx: Det är inte samma sak som en kines, det är olika språk, inte djur. Man kan inte se djur som människor, jag tycker det är sjukt att han kastade ner hunden, tro mej, det gör jag. Så jag är inte precis på hans sida om ni trodde det. Men folk äter djur, okej? Inte varandra, om djur skulle vara lika mkt värda som oss så skulle vi troligen inte göra det ellrr hur? Det har inte med språk att göra, i vilket fall kan man kominucera med en männsika (även en kines som inte kan engelska) medans hundar inte fattar ett skit om man börjar snacka med den, förutom "sitt, ligg" osv. Men kineser gör inte trick, dom förstår med ord, inte bara nått komand ens husse/matte säger att man ska göra.
lillitch: Egentligen är vi också djur.Vi har ett mer utvecklat samhälle,det är det enda.Precis som vi känner hundar och alla andra djur känslor.det med att de inte kan komunicera med oss på samma sätt,det är som om du skulle prata med en kines när du inte kan kinesiska.De har ett annat språk än oss,de förstår varandra,precis som vi förstår varandra med när vi pratar samma språk.ALLA är lika värda,ja skulle inte reagera mindre om det var en ko eller gris eller liknande än om det va en hund.Men om det inte är någon man känner och/eller älskar så reagerar man självklart inte lika starkt som om det är någon man känner och/eller älskar.Det spelar ingen roll om det är en hund eller vilket annat djur som helst än om det är en mäniska så länge man känner och/eller älskar denna.
livsskandal: skulle du regagera mer om det vore någon du kände? Alltså inte ett djur.
lillitch: Jag skulle inte reagera mindre om det var en ko, eller en gris.
LIksom ko, gris och hund har precis samma värde.
vapenkonst : hund är ett sälskapsdjur, ett husdjur. En människa är vad vi är, därför ser vi oss bättre. Djur kan itne kominucera med oss på samma sätt. Vi avlidar inte oss själva om vi har ont. Du kommer troligen fatta när du är äldre. Typiskt 14 åringar att tycka att hundar är så söta och lika mycket värda osv.
Så du menar, att om det hade varit den personen du älskar som han hade slängt där, hade du inte blivit mer arg än om han hade gjort det mot en hund? Se det logiskt, inte som småbarn gör. Om det hade varit en ko, hade du reagerat såhär då? Det är djur, husdjus, sällskapsdjur kalla det för vad du vill, men det är vad dom är. Alltså inte människor.
Adriantbh: ja men åt det hållet. Men vad jag menade va att eftersom han gjorde så mot hunden, (djurmisshandel skulle man ju kunna kalla det) så är det inte bättre att hon säger att han förtjänar att dö. Det finns ingen logik i det, det ena är inte bättre än det andra. Hade ju varit värre om det hade varit en människa, men eftersom det är ett husdjur och det möjligen var lagligt att göra så mot sina djur (vad jag hörde iaf) så är det inte lika illa. Men förstod för det mesta vad du menade.
lillitch: Nja, inte direkt det jag menar. I fråga om det är värre att döda eller att långsamt döda (som han nu tydligen gjorde) så blir det sistnämnda fel.
DangerousMind: Jag skulle aldrig ta det som en förolämpning. Det betyder bara att jag har ett bra språk.